Fruithapje??

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

misschien dat het onderwerp al wel vaker ter sprake is gekomen maar we willen onze dochter van vandaag 19 weken fruithapjes gaan geven. Ben vanmorgen op het cb geweest en daar zeiden ze dat je dat het beste smorgens tussen de voedingen door kunt geven. Ze krijgt nog wel gewoon 5x flesvoeding (180+6). Ben benieuwd of jullie beebs al wat krijgen en hoe dat dat gaat!

Groetjes Chantal

Hallo!!
onze Tijl is morgen 4 maanden en ik heb gisteren en eergisteren al een paar hapjes fruithap gegeven. Banaan natuurlijk...
Het cb zal anders adviseren denk ik, want tegenwoordig zeggen ze pas vanaf 6 maanden. Maar toen mijn dochtertje zo oud was, mocht het wel gewoon vanaf 4 maanden, dus ik doe gewoon wat ik zelf denk dat goed is.
Tijl vond het overigens wel prima. Geen feest maar ook geen drama en geen nare reacties ofzo.

Wou nog even reageren..
Bij ons cb zeiden ze zelfs dat ik al wel met fruithapjes mocht beginnen..omdat ik flesvoeding geef maar als je borstvoeding geeft kun je volgens hun gewoon het beste wachten tot 6 maanden... dusssssssss...

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Wat jij zegt over borstvoeding   klopt wel. Maar er zijn er die geven toch met 4 maanden al fruithap als ze bv geven.

Weet je ieder doet t toch op zijn/haar eigen manier. Ik ben met 3,5
maand al begonnen met hapjes geven omdat ze steeds heel geinteresseerd
keek als wij aan het eten waren.

Feline heeft trouwens net een hele frutapura op en kwartier later bijna de hele fles (200 ml). Echt een vreetzakkie is het.

groetjes Mariska

ik zet hem even weer bovenaan.. ben benieuwd naar meer reakties..

groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Wij zijn ondertussen ook begonnen met het geven van een fruithapje aan onze dochter (nu 18wkn), sinds 2wkn. Ook zij keek zeer geïnterresseerd als wij aan het eten waren en keek ons het eten zowat van het bord af, zeg maar. Ze vindt het zalig, meestal krijgt ze frutapura, ook Nestle heeft een smaak wat ze lekker vindt: appel, banaan, melk. Vlgs. mij vindt ze hapjes met aardbei niet zo lekker. Ook hebben we gisteren en vrijdagavond eens een half potje geprobeerd, met doppertjes. Ooh smakken joh! De mond was al weer open als ik de lepel nog maar net in het potje had voor de vlgde hap, lachen!!
Voor de rest krijgt ze gewoon 4x 180cc of 210cc flessen + 's middags rond 15.30 1x90cc flesje.

groetjes,
xx Roos xx
Oh ja, CB weet van niets, die sokken hebben zich vlgs mij verteld met de spuit van 4mnd, die krijgt ze pas 14/11, en dan is ze dus 5mnd. Dus ze weten het (nog) niet, jammer dan....

Terug
Bovenaan