fruithapje?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal.

Mijn dochter is 9 weken te vroeg geboren. 7 weken in ziekenhuis gelegen.
Nu inmiddels 3 maanden thuis. Alles gaat goed. weegt 5 kg.Vrolijke meid en lacht veel.( heerlijk).
Mijn vraag is of ik al kan beginnen met een heel klein beetje fruit. Ze beweegt veel met haar tongetje en sabbelt veel op haar handjes.
Qua leeftijd is ze bijna 5 maanden maar ontwikkeling 3 maanden.
Ze heeft wel al van het begin moedermelk gehad via de maagsonde.

Groetjes Linda

hoi linda..

ik zou het gewoon proberen.
je zegt dat ze smak bewegingen maakt en sabbelt, dan denk ik dat ze er ook wel aan toe is.
je kan ook gewoon een klein beetje proberen en dan kijken of ze dat echt wel wil en hoe ze er op reageerd.
gewoon je gevoel volgen en als die zegt dat ze misschien wel wat anders lust zou ik het persoonlijk proberen, maar dat is aan jezelf natuurlijk.

groet annelies mama van noa 7 weken

Hi Linda,

Zelf heb ik een dochtertje van 12 weken, en daar ben ik van de week ook mee begonnen met fruithapje proberen. Ik had echt het gevoel van: even iets anders proberen dan alleen die fles. Het was zo leuk om haar gezichtje te zien! Ik geloof ook niet dat het veel uitmaakt wat er op die potjes staat. Alle fruithapjes zijn vanaf de 4 maanden, maar mijn dochter heeft er al een paar happen van op en ik merk nog niets. Daarom vind ik ook dat je het gewoon moet proberen en als ze het niet doet, dan gewoon nog even wachten.

Succes ermee!

Ik heb altijd begrepen dat ze het voor de 6 maanden niet nodig hebben, nou is jou Eva bijna 5 maanden en ik denk dat je haar best wel eens wat fruit kan geven hoor. Je merkt vanzelf wel of ze het al wel wil of niet. En tenslotte staat er op de potjes dat het vanaf 4 maanden mag.
Zelf wil ik mij graag aan de 6 maanden houden, misschien in de maand ervoor af en toe eens een klein potje om het te proberen.

Alice

Terug
Bovenaan