Fruithapje!

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af welk merk fruithapje jullie aan je kind geven! Ik heb die van olvarit en van het kruidvat merk gegeven en hij vindt ze allebei lekker!
Misschien gebruikt iemand anders een ander merk die zijn/haar kind ook lekker vindt en niet zo duur is?

Gr Jansske

Hoi Janske,

Ik geef Olvarit nu nog en binnenkort ga ik het zelf maken. Ik ben bewust begonnen met fruithapjes uit een potje, omdat zo fijn gepureerd denk ik thuis niet zelf kan maken. En om mij dochter er aan te laten wennen, wilde ik het zo fijn mogelijk hebben.
Wat net iets goedkoper is trouwens, is ook van olvarit maar dan in plastic bekertjes dat heet frutapura, is ook gewoon gepureerd gemengd fruit, maar als je kindje het nog niet helemaal opeet moet je het overgebleven gedeelte even in een potje in de koelkast zetten. Deze zitten per 4 verpaktje in een kartonnetje en doordat ze niet in een glazen potje met deksel  zitten, zijn ze voordeliger. Ik doe zelf het overgebleven gedeelte in een potje van Avent met deksel en zet dat in de koelkast.

Misschien ook wat voor jou om te doen. En tja, verder is het volgens mij het voordeligst om het zelf te maken.

Groetjes Alice

fruit hapje heb ik van de kruidvat
maar groente maak ik zelf

in mixer is net zo fijn dan als het fruithapje :D en is stukken goedkoper :D

Hoi Jansske,

Hoe is het met jou, heeft je man al nieuw werk?? weet je al wat meer? Of ben je ook ongi geworden?? Mijn lijf doet nu echt raar, ben nu een week nadat ik helemaal ben gestopt met borstvoeding weer ongi geworden!! 10 dagen te vroeg, echt raar!!
Ik maak trouwens al een maand lang alles zelf voor Jasper en vries het in
Das wel zo makkelijk en goedkoop. Ik heb van avent zo'n pakket van 10 potjes gekocht waarin je borstvoeding of hapjes in kan stoppen. Kost volgens mij iets van 12 euro, maar ze gaan heel lang mee! Als je groente en fruit op de markt koopt dan ben je denk ik 10 cent per hapje kwijt.
Ik maak vaak banaan met mango en appel
Bloemkool met zoete aardappel
bruine bonen (uit pak en dan zelf laten wellen en koken) met appeltjes
pompoen met broccoli

Als je dat dan zelf maakt met je meestal 4/5 porties per keer. Een goede staafmixer is wel heel erg makkelijk!!

Hoop dat je hier wat aan hebt
Liefs Jen

hee janske...

ik heb van die potjes van bonbebe, zijn niet al te duur en net zo lekker.
wij kunnen ze bij de plus kopen en ze zijn per 2 verpakt.
noa vind ze heerlijk.
je kan natuurlijk ook zelf een prakje maken.
ik doe er nu ook een halve liga doorheen vind ze ook erg lekker.
veel succes...

groeten annelies

Ik heb bij Bol.com voor mijn zoon (toen hij ging eten) een babykookboek besteld. Het heet Lekker koken voor je baby en is van Sharon van Wieren. Daar staat voor elke leefdtijd wat in. Hij heeft wat gesmuld zeg.
Voor Evy moet ik daar nog mee gaan beginnen maar die vind de potjes nog lekker en dan vooral sperziebonen.

Hoi allemaal,

Ik heb de zes maanden  afgewacht en ga dit weekend beginnen met het fruithapje.  Mijn vraag aan jullie is, met welk soort fruit/groente zijn jullie begonnen, en op welk moment van de dag ben je begonnen? Ik ga het hapje zelf klaarmaken en denk er zelf over om te beginnen met wortel.

Ik kan niet wachten!

11:00 fruithap & water
                                     15:00 warme nu nog groentehapHallo!

Sinds 1 maart krijgt Domenikos fruit. Ben langzaam begonnen met 2hapjes(theelepels banaan) Nu eet hij elke dag om een uur of 11 ongeveer de hoeveelheid v.e. klein potje. Appel,banaan,peer,mandarijn. meestal 2 soorten in de blender voor 2dagen. Hij heeft ook heel enthousiast aan een stuk (harde) mango gesabbeld die ik in m'n hand had.
Sinds 5 dagen ook warme hap 'greek style' volgens onze kinderarts recept. Wortel en aardappel gekookt beetje olijfolie en citroensap, vandaag ook selderij erin. hup in de blender.
Eind feb. zijn we voor t eerst begonnen met pap (vanille rijstebloem) bordje/lepel. In het begin nix maar nu doet hij echt z'n mond wagenwijd open en kan ik niet snel genoeg zijn...
Ons schema: 7:00 opvolgmelk 2, ca 240ml
                                      11:00 fruit&water
                                       15:00 warme hap
                                      18:00 pap &water
                                    20:00/20:30 melk
gister voor t eerst babykoekje gegeven (Biskotti van nutricia) in ned. heb je nijntjekoekjes...(AH)
Ons schema is echt grieks want...geen brood komt erin voor! Krijgt ie later van me, ik ben zelf echt een broodmens.
Ben dus ook gestopt met steriliseren v flessen, heeft weinig zin meer nu hij eet.

Veel knoeiplezier met leuke foto's allemaal!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan