fruithapje

Hallo allemaal onze dochter is nu bijna zes maanden maar vind de fruit hapjes echt vreselijk ben van potjes tot zelf maken over gegaan maar ze vindt het nog steeds niets.
De groente hap vindt ze heeerlijk maar je kunt toch niet alleen de groente geven.
de melk drinken vindt ze gelukkig nog prima.
En de liga hoe geven jullie die maak je dat fijn in een fruithap ofzo.

groetjes daan 70

Ik geef geen liga. Heb ik ook nooit gedaan bij mijn oudste.
Kan je het fruit niet met wat melk zachter van smaak maken? Ik zou het toch blijven proberen.
Of misschien heel anders juist niet pureren, maar een stuk in de hand geven.

Hee Daan 70,

Mijn dochter Noa vond ook de eerste keren van haar fruithapje niks, eerst gaf ik potjes maar nu pureer ik het zelf ik doe bijvoorbeeld  banaan appel en peer eronder door, eerste periode van ieder de helft dan helemaal met een scheutje sinaasappelsap en de liga verkruimelen en eventjes mee pureren en ze vind het echt heerlijk!

Succes en hopelijk vind jouw dochter haar fruit net zo lekker als de groente!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 08

Hoi,

Sommige kinderen moeten erg wennen aan smaken. Geef in eerste instantie 1 soort fruit om aan de smaak te wennen.

Liga geef ik soms en dan geef ik haar een stuk in haar handje en laat haar lekker aanmodderen. Alles zit dan wel onder, maar op die manier leert ze spelenderwijs te eten.

Succes Reneke

heyhey.

ook nathalia moest erg wennen aan fruit.
en aan het idee dat ze van een lepeltje moest eten.
na een week begon ze er wel aan te wennen.
ik heb de hele week 1 soort gegeven en toen nog in potje van olrivat.
toen ze daaraan gewend was, ben ik over gegaan naar vers. ook dat was weer even wennen.
inmiddels lust ze alles.
hoewel ze de aardbeien gisteren ( voor het eerst) niet zo lekker vond, maar ook dat is weer wennen.

liga geef ik gewoon in haar hand.
ik breek hem door het midden en laat haar t lekker zelf uitzoeken.
natuurlijk zit ik er wel met mn lip boven op, zodat als ze een te groot stuk in haar mondje heeft, ik het gelijk eruit kan halen.
je kan het idd ook in het fruit of in de pap doen.

ik zou zeggen: bijt nog even door met het fruit, blijf proberen. waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van wennen.

succes.

liefs, do

Mijn dochter is over twee dagen 6 maanden. We zijn nu twee weken bezig met het fruithapje, soms vindt ze het heerlijk en eet ze een half potje (60 gram dus) leeg, andere keer heeft ze er geen zin in en eet ze maar een paar hapjes. De flessen gaan er goed in. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks met avondeten gaat, als ik die grote potten voor 6 maanden zie dan weet ik niet hoe ik dat erin moet gaan krijgen! Maar misschien krijgt ze er ineens zin in...

Terug
Bovenaan