fruithapje

hoi allemaal
Gisteren heb ik eerste keer fruithapje aan ALi gegeven hij vond het heel erg lekker ik heb alleen maar paar lepeltjes benaan gegeven en toen om 4uur middag begon het feest huilen tot 9 uur avond ik weet het niet als dat komt door fruithapje of gewoon buikkramp ik durf niet meer fruit te geven .geven jullie kinderen fruit, hebben ze last van ?
Groeten
Huda en Ali

hoi hoi

Ik heb Sydney eerst groentehapje gegeven wortel en die 2 keer had ze krampjes daarna heb ik een paar dagen gewacht en toen heb ik haar fruit gegeven peer/appel en daar had ze geen last van.
Denk gewoon dat de darmen moeten wennen.

groetjes Danielle

Hoi hoi,

Ik geef nog geen fruit/groentehapjes, alleen borstvoeding. Wel eet m'n zoontje 's avonds met de pot mee. Nou ja, hij pakt overal van, likt er aan, en gooit het vervolgens op de grond.
Dit doet hij al een paar weken. Het avondeten is één groot feest, en hij leert allemaal smaken en texturen kennen.
t Is natuurlijk oppassen met kleine stukjes, maar verder heel leuk en leerzaam. Banaan pakt hij al een tijdje. Maar ook kip en boontjes en zelf allerlei pittige gerechten gaan er graag in.
Als ik hem voer met een lepeltje krijg ik echt ruzie. Hij wil alles zelf pakken.
Volgens mij pakken kinderen niet snel zelf voedingsmiddelen waar ze krampjes van krijgen.

Als je je kind wil voeren, moet je volgens mij verschillende dagen achter elkaar hetzelfde geven, om te zien of er ergens een slechte reactie op is. Dus na een avond (vermoedelijke) krampjes, niet opgeven! Anders weet je het nooit zeker.
Zo heb ik het tenminste begrepen.

Hoi,

Ik ben wat dat betreft redelijk eigenzinnig en luister dan ook niet echt naar het cb.
Ik geef xavi al fruithapjes vanaf dat ie 2 maanden was, wel is waar in eerste instantie zomaar een paar hapjes, maar nu gaat het erin als zoete koek en groente ook.
Heb nu van het bureau te horen gekregen dat ie ook al is ie pas 5 maanden over mag op voeding van 6 maanden dat houd dan in:

2 flessen van 180 cc en 6 scheppen en 1 fles van 180 xx en 6 scheppen met wat rijstebloem en een groente en fruitpotje.
Ik ga gewoon langzaam aan over, slaapt ie toevallig een keer dan borduur ik daarna verder met wat ie krijgt en een keer een fruitpotje overslaan en een extra fles doet het ook goed bij ons.
Nu moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik god op mijn knietjes mag danken wnat dat Xavi een geweldig makkelijk kindje is waar ik nooit problemen mee heb gehad.

veel succes groetjes Anous

Luuk is inmiddels ruim 5 maanden. Heb laatst wat fruit geprobeerd, maar meneer vind het nog helemaal niks. Doet zijn mondje niet zelf open en als ik er eindelijk wat in heb, zit hij helemaal te walgen, hahahaha, ziet er wel heel grappig uit. Heb nu 3 dagen geprobeerd, maar dezelfde reactie blijft.
Stel het dus maar weer een weekje uit. Is er blijkbaar nog niet aan toe.
Onze dochter was met 4 maanden meteen verzot op fruit en groenten, die pakte mijn handen vast en bracht zo de lepel naar haar mond. Onze 2de wilde ook pas met 6 maanden iets anders dan borst/fles. Luuk zal dus wat dat betreft wel op zijn broer lijken.
Ach, ze hebben nog tijd genoeg en tot 6 maanden hebben ze nog genoeg aan de fles.

Hi,

De eerste zes maanden is bijvoeding echt nog niet nodig en hebben baby's genoeg aan hun melk.

Wij zijn hier wel aan het oefenen met meer vastigheid, dus Isa proberen we elke dag wat fruithap te geven. Worteltjes vond ze zo vies, dat we over gestapt zijn op het fruit. Mag niet; ze zouden dan eerder aan zoet wennen, maar we hebben het met Cas ook gedaan. En Cas at tot hij anderhalf was werkelijk alles met de pot mee.

We geven ook rijstebloem in de melk 's avonds. En pas hebben we Isa een liga gegeven. Ze vind overal nog niet veel aan dus we doen het rustig aan.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan