fruithapjes en groente inpassen in de dag

Hallo allemaal,

Stijn is nu 5,5 maand en op aanraden van het consultatiebureau ben ik nu ongeveer een maand bezig met bijvoeding. Ik ben begonnen met fruit, het stomme is dat vers, zelf gepureerd fruit niet gewaardeerd wordt door meneer, een potje daarintegen zit zo in zijn buikje, zijn er meer die daar last van hebben?? OOk hebben we nu een aantal keren groente gedaan, ook hier weer het potje makkelijker dan eigen groente.

Mijn vraag is eigenlijk: wanneer vervangt groente/ fruit een fles en hoe komt je dag er dan uit te zien?
Stijn krijgt nu:
700 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1100 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1400 potje fruit ( 4 maanden potje, gaat helemaal leeg)
1500 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon
1700 potje groente ( 4 maanden potje, gaat bijna leeg)
1900 fles 260 cc water met zes schepjes Nutrilon

Tussendoor krijgt hij met dit warme weer nog water, maar dat is meestal niet zoveel. Echt de overgang van fles naar vast voedsel vind ik nog wel lastig.

Groeten Carina

Hallo,

Jim is 4,5 mnd (19-12)  en krijgt sinds een week voordat hij 4 mnd werd fruithapjes en sinds een weekje krijgt hij groente. Hij weegt veel op 5 april al 6850 gr en 63,5 cm lang. Hoeveel hij nu weegt geen idee. Ik weet niet hoe groot je kindje is, maar ik vind dat hij bij de flessen erg veel krijgt, maar goed, dat zal per kindje verschillen.

Jim krijgt:
- 7.00 u 180 cc en 6 scheppen
- ± 10.00 u fruit (verse trouwens, hij heeft juist liever verse dan de potjes)
- 12.30 u  200 cc en 6 scheppen
- 16.00 u  200 cc en 6 scheppen
- ± 17.30 u groente, nog niet te veel een klein potje olvarit en daar de helft van
- 20.00 u 180 cc, 6 scheppen en 3 eetl nutrix

En deze tijden heb ik gedaan, omdat ik straks dan de fles om 16.00 u kan laten vallen, krijgt ie een tussendoortje (diksap en iets erbij). En de andere tijden van de fles en van de groente zit dan op de tijden dat ie straks ook eet. Vind het alleen een beetje moeilijk wanneer hij nu precies moet slapen, maar goed, daar vinden we ook wel weer een ritme voor.

Succes!
Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan