quote: marijkewms schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-11-2008 11:53:58&apos

);
Hallo allemaal,
Ik wil graag fruithapjes gaan invriezen maar ik weet niet precies hoe dat moet en wat ik allemaal kan invriezen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?
En hoe kan ik het makkelijkst een appel pureeen?
Ik hoop dat jullietips hebben voor mij.
Groeten Marijke
Je kunt wel invriezen, maar eigenlijk is het een heleboel extra werk voor niets, en je zit ook nog met het nadeel van smaakverlies en vitamineverlies.
Ik vond het zelf het handigste om elke dag vers fruit te nemen, mijn kind er zoveel van te laten eten als het wilde, en de rest lekker zelf op te eten. Kwam ik ook meteen aan mijn dagelijkse fruitje.
Pureren heb ik overigens nooit gedaan. Ik ben met 6 maanden met groente begonnen, en pas met fruit begonnen toen ze 4 groentes goed aten. Toen waren we echt al een aantal weken verder. Ik gaf ze gewoon stukjes die zacht genoeg waren in de hand om af te peuzelen. Dat ging heel goed. Puree hebben ze altijd vies gevonden, en ook nu hoef ik trouwens nog niet met appelmoes of puree aan te komen.
Appel kun je heel goed vlak voor je het geeft even raspen als je het van een lepeltje wilt geven. Je kunt ook een partje een paar seconden in de magnetron zacht laten worden en zo geven, of als je het van een lepeltje wilt geven even met een vork prakken of door een theezeefje duwen.