Fruithapjes invriezen???

Hallo allemaal,

Ik wil graag fruithapjes gaan invriezen maar ik weet niet precies hoe dat moet en wat ik allemaal kan invriezen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

En hoe kan ik het makkelijkst een appel pureeen?

Ik hoop dat jullietips hebben voor mij.

Groeten Marijke

Hoi,
Ik heb toevallig net een half uurtje geleden weer een portie fruit voor meerdere keren in de vriezer gedaan! Ik pureer het met de staafmixer. Vervolgens in goed afsluitbare bakjes in de vriezer. Van avent heb je bakjes waar je met potlood datum en inhoud op kan schrijven, maar ik heb kleine bakjes van Aldi waar een mat gedeelte op zit waar het ook kan.
Ik vries banaan (soms met mandarijn of sinaasappelsap), peer, appel gewoon in! Volgens het boek opperdepop van Albert Heijn kan dit allemaal. Je kunt het 2 maanden bewaren volgens het boek geloof ik.

Hoi!

Ik vries ook af en toe fruit in.
Banaan kun je net zo goed gewoon 'vers' geven, die heb je zo geprakt!
Ander fruit zoals appel, peer etc. vries ik wel in. Ik heb een hele handige vorm gekocht van Beaba. Hier zitten zes vakjes in die je kunt vullen met een zelfgemaakt groente- of fruithapje. Het is van flexibel materiaal, dus je kunt het bevroren hapje er gemakkelijk uithalen.
Echt een aanrader!!!!!!! Je kunt de vorm vinden via Google.

Groetjes Ingrid

ik heb ook een tijdje ingevroren. Z eis nu zo oud dat ze fruit ongepureerd krijgt.
Om makkelijker te pureren kookte ik peren en appels altijd even.
Vroor ook aardbeien en bramen mango advocado in.
Deed het dan altijd in zakjes die geschrikt waren voor langdurig invriezen. Zorgde wel altijd dat het binnen 1 maand op was.

quote: marijkewms schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-11-2008 11:53:58'));

Hallo allemaal,

Ik wil graag fruithapjes gaan invriezen maar ik weet niet precies hoe dat moet en wat ik allemaal kan invriezen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

En hoe kan ik het makkelijkst een appel pureeen?

Ik hoop dat jullietips hebben voor mij.

Groeten Marijke

Je kunt wel invriezen, maar eigenlijk is het een heleboel extra werk voor niets, en je zit ook nog met het nadeel van smaakverlies en vitamineverlies.

Ik vond het zelf het handigste om elke dag vers fruit te nemen, mijn kind er zoveel van te laten eten als het wilde, en de rest lekker zelf op te eten. Kwam ik ook meteen aan mijn dagelijkse fruitje.
Pureren heb ik overigens nooit gedaan. Ik ben met 6 maanden met groente begonnen, en pas met fruit begonnen toen ze 4 groentes goed aten. Toen waren we echt al een aantal weken verder. Ik gaf ze gewoon stukjes die zacht genoeg waren in de hand om af te peuzelen. Dat ging heel goed. Puree hebben ze altijd vies gevonden, en ook nu hoef ik trouwens nog niet met appelmoes of puree aan te komen.

Appel kun je heel goed vlak voor je het geeft even raspen als je het van een lepeltje wilt geven. Je kunt ook een partje een paar seconden in de magnetron zacht laten worden en zo geven, of als je het van een lepeltje wilt geven even met een vork prakken of door een theezeefje duwen.

Inderdaad hoe verser hoe beter natuurlijk! Alleen vraag ik me af of er veel verschil zit in vitamineverlies bij appel invriezen (zonder koken) of appel opwarmen in magnetron. Ook bij magnetron gaat het volgens mij wel ietsachteruit.
Zelf vind ik het gemakkelijk om af en toe voor meerdere dagen fruit en groente te maken. Dat scheelt weer elke keer de staafmixer schoonmaken enzo.
Het is gezond om vers fruit te eten, maar ik geef toe dat ik zelf ook niet elke dag op 2 stuks zit! Dus te krampachtig is denk ik niet nodig.

Terug
Bovenaan