Fruithapjes

Ik heb een zoontje van 5,5 maand en ik wil gaan beginnen met het geven van een fruithapje. Zijn schema is ongeveer als volgt:
08.15 uur borstvoeding
10.45 uur fles (200 ml)
13.15 uur fles (200 ml)
15.45 uur fles (200 ml)
18.00 uur fles (200 ml + 5 schepjes nutrix)

En wanneer kan ik gaan beginnen met groentehapjes. Als hij een flesvoeding heeft vervangen door een fruithapje?

Alle reactie zijn welkom!
 
Hoi,

Ik geef het fruithapje tussen twee voedingen door maar bij mijn zoontje zitten er 4 uur tussen elke voeding. Ik denk dat je het best net voor de voeding van 10.45 het fruit kunt geven en dan meteen de melk er achteraan. Als je zoontje dan een heel potje fruit op kan(dan is 'ie wel 6 mnd) dan kun je die voeding laten vallen. Ze hebben dan namelijk met 6 mnd genoeg aan 2-3 flessen melk en 1 papvoeding. Daarna kun je beginnen met groente te geven en dat zou ik op dezelfde manier doen als het fruit dus net voor de voeding van 15.45u. Maar persoonlijk zou ik ook wat proberen te rekken met de tijden tussen de voedingen (misschien dat dat vanzelf wel gebeurd als 'ie wat meer fruit en groente gaat eten)want nu ben je de hele dag bezig met eten geven.Succes ermee!
 
Hoi,
Voordat ik mijn zoon (nu 5 maand) een fruithapje ben gaan geven ben ik eerst terug gegaan van 5 naar 4 flessen.
Op advies van het cb en het gaat prima.
Ook geef ik in de ochtend 60cc roosvicee of olvaritsap.
Zijn schema is nu als volgt.
08.00 Fles 180 cc + 6 schepjes
10.00 sapje
12.00 Fles 180 cc + 6 schepjes
14.30 1 potje fruithapje (helemaal)
16.00 Fles 180 cc + 6 schepjes
20.00 Fles 180 cc 5 sch. nutrilon en 1 schepje rijstebloem
Hij slaapt dus van 20.30 tot 8.
Misschien heb je er wat aan. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoon niet zo'n grote eter is. Hij kan niet op wat hij eigenlijk zou moeten hebben. Hij moet eigenlijk 4 flessen van 210 met 7 schepjes hebben. Dat heb ik wel geprobeerd maar dan spuugt hij alles weer uit. Dat heeft ook geen nut.
Succes ermee.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan