Fruithapjes

hallo mama's

even een vraagje, gaan jullie zelf een fruithapje maken of geven jullie de kleine man/dame uit een potje? Ik ben van plan het zelf te gaan maken, maar moet me er nog wel even verder in verdiepen;) ze raden bij ons op cb aan om vanaf 4 maanden te beginnen, en als de kleine meid eerder trek heeft dan mogen we eerder beginnen;)

Bij mitchel ben ik met 3 maand begonnen, maar dat was dan ook een flinke kerel van bijna 7,5 kilo. Een voordeel was dat ik geen keuze hoefde te maken want meneer bliefde alleen vers. Hahaha potjes spuugde hij direct terug.

Lieke heeft afgelopen donderdag voor het eerst een lange vinger gehad en ze vond het heerlijk. Als ik niet snel genoeg hem weer in haar mondje stopte sloeg ze om zich heen en zette een keel op. Haha onze heethoofdje.

We hebben een babycook van beaba aangeschaft (via marktplaats) willen het zelf gaan maken. Maar heb mij er nog niet in verdiept.

Hebben toevallig van het weekend fruithapje geprobeerd. wel uit een potje (action)
Ze sabbelt er iets op maar snapt nog niet dat je van de lepel moet happen.
We hadden nl net de fles weer iets opgehoogd en na 2,5 uur begon ze weer te huilen dus hebben wij dit geprobeerd in de hoop iets tijd te rekken... maar helaas.
Noëlle is nu 3 maanden. en gaan nu elke dag wat fruit proberen zodat ze er aan kan wennen. Het zijn geen grote hoeveelheden dus kan naar mijn idee geen kwaad.

Bij de AH heb je een receptenboek genaamd "OPPERDEPOP" Hier staan leuke en bruikbare recepten in voor groente en fruit hapjes en hoe je dit kunt opbouwen! Ik heb het voor de kerst gekregen en ben er super blij mee!!!

heb dat boek zelf gekocht, is inderdaad heel handig en leuk! Maar, verdun je een hapje met de melk die hij nu drinkt, of hou je gewoon puur fruit met eventueel kookvocht?

Terug
Bovenaan