frustaties bij leren kruipen/rollen

onze dochter is 6 maand oud en kan heel goed van de rug naar buik rollen. En dan...ze kan terugrollen, maar doet dit niet vaak. Nu ligt ze vaak op haar buik haar 2 minuten ter vermaken en dan begint "de ellende". Ze begint te huilen en niks is dan meer goed, terug op de rug ook niet meer. Het lijkt wel alsof ze meer wil en nog niet weet hoe, ze trekt nog niet haar knietjes onder haar buik, dus kruipen zal ook nog wel even duren, maar ze wil volgensmij zo graag meer. Wie herkent dit gefrustreerde gedrag en heeft tips????
 
Ze wil iets maar kan het nog niet. En dat heeft tijd nodig. Het is een soort fase. Je kan haar ook helpen. Als ze zich nog niet aan het vervelen is, zou je met haar kunnen oefenen weer terug te rollen. En als ze dat heeft gedaan heel enthuosiast reageren, blijft ze, wordt ze blij van. Je kan ook vaak lekker op het grote bed oefenen. Kun je zelf mee rollen en gek doen, vinden die kleintjes gezellig. En ze leren er ook van. Succes!
 
ze beweegt nu op haar buik achteruit, dus het begin is er??het zijn wel hele kleine stukjes. Heeft jouw kindje dat ook eerst gedaan? Terugrollen gebeurd nog steeds niet veel, maar ze lijkt zich er ook niet voor te interesseren....
 
mijn dochtertje 4mnd had heeft t zelfde probleem veel willen maar nog niet kunnen vele huil(schreeuw) partijen volg(d)en straks komt dit waarschijnelijk ook bij t kruipen en lopen hoort er gewoon bij denk ik
 
Hallo BB

Mijn dochtertje heeft dit ook gedaan. Ze rolde eerst van de buik naar de rug, daarna van de rug naar de buik. Toen ze dat kon, rolde ze niet meer terug naar de rug. Ze lag dan op haar buik en begon inderdaad na een paar minuten te zeuren en huilen. Daarna is ze, net als jouw dochter, achteruit gaan kruipen (inderdaad kleine stukjes). Wat ze erg leuk vond, was als ik haar voetjes tegen hield. Dan ging ze toch een beetje vooruit. Nu kruipt ze de hele woonkamer rond (is 9,5 maanden). Ze rolt zich nog steeds niet van harte terug naar de rug, alleen als het echt niet anders kan. Ze gaat nu liever zitten. Ik heb ook het idee dat het haar niet interesseert. Waarschijnlijk zal je dochtertje ook niet terugrollen, maar ik denk dat ze wel snel gaat kruipen. Het lijkt of ze in een keer heel veel dingen kunnen (zelf gaan zitten, optrekken tot staan, kruipen, rondlopen in de box).

Ik ben benieuwd. Laat maar weten of ze al een beetje vooruit kan kruipen als je haar voetjes tegen houdt.

Groeten
 
Terug
Bovenaan