Frustratie baby bijna 9 maanden

Hoi herkent iemand dit ook.

Mij dochtertje van bijna 9 maanden kan zo gillen en huilen als ze iets niet mag. Bijvoorbeeld ik ben ze aan het verschonen maar mevrouwtje wil perse omdraaien. Als ik ze tegen houd dan gilt ze echt alles bij elkaar. Ze is zo frustreert ook als ze in haar box ligt. Ze begint dan echt te huilen tot snikkend toe. Ze is vrij krachtig en soms kan ik ze gewoon niet meer houden. Meeste tijden wilt ze of staan of zitten. Zodra ik haar neer wil leggen dan begint ze. Is dat een fase? Gaat dit over? Hopelijk wel ?

Ik heb nu in de box van die speeltegels neergelegd. Dan glijd ze niet steeds weg. Ineens lukt het zo om een half uur alleen te spelen! Misschien helpt het bij jullie ook? Verder heb ik luierbroekjes gekocht zodat ik haar snel overeind kan zetten en dan de luier verder aantrek ??

Hier hetzelfde en is nu 13 maanden en wil allen nog maar lopen en krijst t uit als ik hem in de wagen zet of draag. Geen advies dus, wel herkenning. Sterkte!

Deze onderwerpen gaan over ja. Maar ze ontdekt dat ze zelf dingen kan willen en vragen. Dus er komen nog genoeg andere onderwerpen. De peuterpubertijd moet nog komen ? 
Hier nu een 21 mnd oud meisje en genoeg huilbuien en boosheid om dingen die nou eenmaal niet kunnen zoals zij het wil. Vanmorgen nog over dat ze niet in een bepaalde kast mag klimmen en dat ze niet mag rennen met een open drinkbekertje. 
Het wordt op een bepaalde manier wel makkelijker als ze gaan begrijpen en praten. Dan kun je uitleggen en erover praten. Aankondigen, zeggen dat het later mag of hoe het wel mag. Maar ook weer niet. Want ze worden ook sterker, kunnen rond rennen, kunnen kun mening beter uitten en hebben dus veel meer dingen die op een bepaalde manier moeten. En zo nog veel meer. 
Het helpt om af te leiden. In die periode met worstelingen op het aankleedkussen vond ik het behoorlijk vermoeiend om de energieke clown vol liedjes, kiekeboes en uitleg te spelen. Steeds weer een nieuw object te geven (potje zalf, borstel, leuke sok whatever). Maar zolang ik mn aandacht erbij hield werkte het goed. Nu niet meer, we doen nog maar weinig op het aankleedkussen ?
En de box... Daar zat ze sinds 8 mnd niet meer in. Veel babies raken daarop uitgekeken. Het is vooral voor jezelf handig. Maar lekker ontdekken is ook veel leuker voor een baby. Goed voor de ontwikkeling.

Onze zoon en dochter had precies hetzelfde. Zodra ze stapjes konden zetten langs de tafel ect was het voorbij. De box wilde ze beide niet in dus hier telkens voor de 10 maanden opgeruimd.

Terug
Bovenaan