Frustratie bij baby 9 weken

<p>Hoi hoi!</p><p>Ik wil gewoon heel graag even mijn verhaal kwijt. <br />Ik ben op 6 november bevallen van onze zoon na een zwangerschap van 37+3 met zwaar HELLP syndroom. De bevalling zelf heeft om precies te zijn 5 kwartier geduurd.. Heb door alles best wel een bevaltrauma opgelopen en heb daar EMDR therapie voor.. maar ja genoeg over mij..</p><p>Ons zoontje heeft al vanaf het begin heel veel moeite met het drinken van zijn flessen. Hij mist zuigreflex en zuigkracht. In de hoop dat de tijd hem sterker zou maken eerst doorgestuurd naar logopedie om zijn drinktechniek te verbeteren en ons te leren in zijligging te voeden. Daarvoor al meerdere verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar niks hielp. Helaas heeft de tijd hem niet veel sterker gemaakt in zijn zuigkracht en zijn we dus alsnog in de molen beland. Begonnen zelf met osteopaat 2x maar ook daar niet veel verder mee gekomen. Het CB (heel goed contact mee) en logopediste vinden het tijd om verder te gaan kijken, dus doorverwezen naar de kinderarts. Daar is een CTG van zijn hartje gemaakt en die was gelukkig helemaal goed. Doorverwezen naar kno en fysio. Kno heeft met een camera in zijn neus gekeken of hij wel goed kon ademen, maar daar zit ook het probleem niet. Fysio merkt vooral veel frustratie in zijn lijf en wat voorkeurshouding. <br />Nu is hij de laatste weken ook echt gefrustreerd merken we.. hij wil absoluut niet plat liggen overdag tenzij je hem slapend weglegt. Als je hem wakker neerlegt gaat hij helemaal over de rode en als je hem dan weer pakt is hij zo weer stil. Leg je hem in zijn wipstoel of autostoel is dit vele malen minder. hij zit heel veel te slikken en heeft heel vaak en lang de hik en lijkt soms beetje te hoesten van verslikken of iets zonder dat hij de fles krijgt op dat moment. kortom alles wat mij doet denken aan verborgen reflux. Verder heeft hij regelmatig 2 dagen achter elkaar geen ontlasting, ik weet dat dat mag, maar hij lijkt ook daar echt last van te hebben. Laat ook ontzettend veel scheten en hij moet echt hard persen als er eenmaal ontlasting komt. Ik ben vorige week bij het CB geweest en hij weegt nu 4470 bij 57,5 cm (geboortegewicht 2900 gram bij 49 cm) ze hebben aangegeven zich echt wel zorgen te maken omdat de groeicurve dus ook af gaat zwakken nu. We krijgen er regelmatig nog geen 600ml voeding in per dag over 7 flessen verdeeld.. Ik zou vandaag eigenlijk gebeld worden door de kinderarts, maar die heeft dus niet gebeld… ik weet gewoon niet meer wat ik nog meer kan doen om het mijn mannetje naar zijn zin te maken. Ik heb ook nog een dochter van 2,5 die ook haar aandacht nodig heeft. We zijn dus in 9 weken al naar de logopedie, osteopaat, kinderarts met cardio, kno en fysio geweest en ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik voel me zo machteloos en wil het zo graag goed doen, maar voel me af en toe gewoon alsof ik faal. O ja, de nachten gaan gelukkig wel goed in zijn Puckababy Piep.</p><p>Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het echt even van me afschrijven. Mocht iemand nog goede ideeën hebben, ik houd me aanbevolen, want ik weet het echt even niet meer.</p>

Heey Jessicca, ik zit je verhaal nog eens te lezen en vind het echt vreselijk voor je. Maar laten we over een ding duidelijk zijn, je doet het wel goed omdat je alles probeert en hem liefde geeft. Ik weet dat is makkelijk praten want ik voel mij ook wel eens zo. Onze zoon is met 37 weken geboren omdat ik pre eclampsie had. Ook hij heeft een tijd gehad dat op zijn rug liggen een no go was en alleen bij mij in slaap viel en ik hem niet terug kon leggen want dan werd hij wakker en was het weer raak. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed waardoor het nu beter gaat maar hij had ook laat van krampjes enzo. Ik heb voor hem eerst inflacol geprobeerd maar dat werkte averechts... Nu gebruik ik sab simplex (komt uit Duitsland) en dat werkt fantastisch. Bij elke keer dat jij drinkt moet hij flink poepen en na een half uur uitbuiken kan ik hem zelfs rustig verschonen, iets wat ervoor niet kon want dan krijste hij alles bij elkaar. Ik weet het is niet een oplossing voor het moeilijk drinken maar misschien wel voor het poepen? Ook laten we hem vaak tussen door even rechtop zitten voor een boertje. Als die er uit is kan hij weer meer drinken IPV 90 kan hij dan ineens 150 drinken. Misschien dat dat ook nog iets is als je dat niet al doet natuurlijk. Ik hoop iig dat het snel beter gaat en dat jullie echt kunnen genieten en dat jij goed groeit.

Bedankt voor je lieve reactie!
Ik laat hem idd ook wel eens boeren tussendoor, althans probeer ik, maar hij boert heel lastig. Alleen drinkt hij dan hooguit nog een paar ml extra. 
ik word er gewoon zo moedeloos van dat ik zoveel hulpverleners om me heen heb en nog niet weet waar ik goed aan doe. Ik denk dat ik ook moet veranderen van voeding, maar dat wilde ik dus met de kinderarts bespreken... maar ja als ze niet belt... frustrerende is ook dat ik gewoon het idee heb dat de kinderarts het probleem niet helemaal ziet omdat hij niet de hele dag ligt te krijsen, maar alleen als ik hem neer leg en nee het is echt geen verwennen.. De rest ziet gelukkig wel het probleem en gingen dit ook neerleggen bij de kinderarts.. als ik deze dagen nog niet wijzer wordt, dan ga ik zelf aan de gang, heb andere voeding gezien waar alles ik lijkt te zitten waar hij last van heeft, dan probeer ik het zelf wel.. dan heb ik het moeizame drinken nog niet getackeld, maar misschien wel wat ongemak.

Hoihoi
Wat onwijs vervelend!!! En de klachten zullen zeker grotendeels door verborgen reflux komen. Mijn zoontje had dat echt heel erg. Hij kon ook niet weggelegd worden, sliep eigenlijk de hele dag in de draagdoek. Het is zwaar maar zo raakte hij iig niet oververmoeid. Wij konden hem opt dieptepunt enkel slapend voeden.. en de huisarts zei gewoon zolang die geen uitdrogingsverschijnselen heeft hoort het erbij....
Ik ben dus ook zelf hele dure voeding gaan proberen (die je vergoed hoort te krijgen) maar eigenlijk is het pas echt overgegaan toendie vaste voeding kreeg..

Misschien kan je een homeopaat nog proberen???

Heel veel sterkte, je doet t super!

Liefs

Wat vervelend hè als het zo moeizaam gaat. Hier een beetje het zelfde verhaal met kinderartsen , osteopaat , fysio , Logopodie dus weet er alles van hoe vervelend het is. En dat het ook veel energie vreet. 
Wij hebben ook vooral te maken met reflux en inderdaad ook zo erg dat eigenlijk verschonen al te heftig soms is voor haar met plat liggen. Soms word ik er gewoon kwaad van dat zo'n klein baby'tje hier last van moet hebben. 
Heb je ook medicatie voor de reflux ?
Ik denk soms echt dat het de tijd uitzingen is dat het beter word. Waar ik ook wel tegen aan loop is dat je haar niet even zomaar neer kan leggen in een box of bank etc omdat ze gelijk overal last van heeft met weg slikken en verslikken. En wat vervelend zeg dat je een bevallings trauma hebt dat is heel rot. Ging het de eerste keer ook zo snel? 
Zijn er ook mama's die beetje kunnen zeggen wanneer dat extreme weg slikken en zuur van de reflux minder kan worden ? 

Dit klinkt echt als verborgen reflux en uit ervaring kan ik zeggen dat het de hel is! Ook ik was helemaal gefrustreerd en onzeker. Maar lieve medemama's het gaat over, maar je moet wel een lange adem hebben. Hoe kl*te ook. 
Kort een inleiding van onze (destijds) situatie. Zoontje geboren met 41+2 en bijna 4kg. (Najaar 2020). Hij viel in de kraamweek enorm af. De lactatiekundige plat gelopen en tweeënhalve week op de bank zitten powervoeden en powerkolven met als enige resultaat een enorm onrustig en hongerig kind wat bleef afvallen. Overgestapt op flesvoeding (Nutrilon standaard) en meneer bleef dorstig. En ging dagelijks een +/- een liter in en meneer steeg keihard in de curve. Met het CB besloten de overstap te maken naar Nutrilon Forte voor hongerige baby's zodat hij meer verzadigd zou zijn. Gouden greep wat dat betreft. 

Maar ook hier verborgen reflux en de klachten die jullie hierboven beschrijven. CB gaf aan dat er johannesbroodpitmeel door de fles moest. Dat hebben we geweten. Dat verergerde alles zo erg dat hij er bijna in stikte (ik heb doodsangsten uit gestaan en hem op de kop gehouden zodat het los kwam). Ook moest hij daardoor nog meer huilen. Na een week gestopt. De Forte blijkt al wat zwaardere voeding te zijn en samen met JBPM werd het baksteen. Forte blijft dus al beter in de maag liggen. 

Huisarts 1 zei: 'Doe er maar maagzuurremmers in dan kijken we dan verder.' Dat voelde voor ons niet lekker. Huisarts 2 zei: 'Als het systeem onderin (de darmen) niet lekker loopt dan komt het boven in (de maag) omhoog. Dus daar loopt het spaak.' Hij had als tip om per 100 ml melk 10 ml water extra toe te voegen. Werkte af en toe. 

Ik had veel qua herkenning aan het boek Reflux van Stephanie Molenaar. Er staat veel uitleg en nog wat tips in.
Verder is het inderdaad de rit uitzitten. Veel troosten, veel knuffelen. Bedje omhoog. Ons mannetje had de boeken van de Millenium triologie (die dikke) onder de poten van de wieg. Na het voeden standaard nog een half uur omhoog laten zitten tegen mijn knieën (of in de wipstoel). Ik heb eindeloos hoofd, schouders, knie en teen met hem gedaan. Vond hij hilarisch. (en nog steeds). 

Met het CB afgesproken om wat eerder (2 weken geloof ik) met hapjes te starten en vanaf toen ging het al een stuk beter. Het viel ons op dat die hapjes nooit omhoog kwamen. En later toen hij zelf kon zitten helemaal geen problemen meer gehad. Tot deze week, hij kreeg voor het eerst buikgriep en moest enorm overgeven. Hij raakte helemaal overstuur. We denken dat dat toch nog van eerder komt. 
Dus de vervelende boodschap is dat je weinig kan doen, zie boek dus voor meer tips ook over bepaalde supplementen en je moet het uitzitten tot ze hapjes gaan eten en gaan zitten. Sorry!  Succes! Houdt moed en het ligt niet aan jou! 

@Amelia ahhh wat rot dat ook jou kindje hiermee te maken heeft gehad. Ergens geeft me jou verhaal wel positieve hoop! Bij mijn oudste was het ook zo dat ze 2 weken eerder aan de hapjes mocht en ook dat leek al een hoop te veranderen toen. Al was haar reflux wel een stuk minder erg als bij onze kleine meid. Maar nu jij dat ook schrijft denk ik weer van ja dat kan dus echt dan al verbetering geven. Ook al is dat nog een week of 8 weg maar we doen er nu al zoveel aan dat het bijna niet meer erger kan haha! Wij geven nu ook paar dagen pitmeel en dat lijkt wel wat te doen. Na hoelang had je die ervaring met het stikken en hoeveel gaf je ? 
En kwam misschien dus ook door de combi met de forte toch ? 

Ja kwam door de combi met Forte. We zaten op 1 schepje johannesbroodpitmeel dus drie keer niks. 

Reflux is gewoon heel rot. Je kunt er zo weinig aan doen. Al zijn er wel mensen die maagzuurremmers geven en daar goede ervaringen mee hadden. 

Succes. Elke week is er weer eentje  

Terug
Bovenaan