<p>Hoi hoi!</p><p>Ik wil gewoon heel graag even mijn verhaal kwijt. <br />Ik ben op 6 november bevallen van onze zoon na een zwangerschap van 37+3 met zwaar HELLP syndroom. De bevalling zelf heeft om precies te zijn 5 kwartier geduurd.. Heb door alles best wel een bevaltrauma opgelopen en heb daar EMDR therapie voor.. maar ja genoeg over mij..</p><p>Ons zoontje heeft al vanaf het begin heel veel moeite met het drinken van zijn flessen. Hij mist zuigreflex en zuigkracht. In de hoop dat de tijd hem sterker zou maken eerst doorgestuurd naar logopedie om zijn drinktechniek te verbeteren en ons te leren in zijligging te voeden. Daarvoor al meerdere verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar niks hielp. Helaas heeft de tijd hem niet veel sterker gemaakt in zijn zuigkracht en zijn we dus alsnog in de molen beland. Begonnen zelf met osteopaat 2x maar ook daar niet veel verder mee gekomen. Het CB (heel goed contact mee) en logopediste vinden het tijd om verder te gaan kijken, dus doorverwezen naar de kinderarts. Daar is een CTG van zijn hartje gemaakt en die was gelukkig helemaal goed. Doorverwezen naar kno en fysio. Kno heeft met een camera in zijn neus gekeken of hij wel goed kon ademen, maar daar zit ook het probleem niet. Fysio merkt vooral veel frustratie in zijn lijf en wat voorkeurshouding. <br />Nu is hij de laatste weken ook echt gefrustreerd merken we.. hij wil absoluut niet plat liggen overdag tenzij je hem slapend weglegt. Als je hem wakker neerlegt gaat hij helemaal over de rode en als je hem dan weer pakt is hij zo weer stil. Leg je hem in zijn wipstoel of autostoel is dit vele malen minder. hij zit heel veel te slikken en heeft heel vaak en lang de hik en lijkt soms beetje te hoesten van verslikken of iets zonder dat hij de fles krijgt op dat moment. kortom alles wat mij doet denken aan verborgen reflux. Verder heeft hij regelmatig 2 dagen achter elkaar geen ontlasting, ik weet dat dat mag, maar hij lijkt ook daar echt last van te hebben. Laat ook ontzettend veel scheten en hij moet echt hard persen als er eenmaal ontlasting komt. Ik ben vorige week bij het CB geweest en hij weegt nu 4470 bij 57,5 cm (geboortegewicht 2900 gram bij 49 cm) ze hebben aangegeven zich echt wel zorgen te maken omdat de groeicurve dus ook af gaat zwakken nu. We krijgen er regelmatig nog geen 600ml voeding in per dag over 7 flessen verdeeld.. Ik zou vandaag eigenlijk gebeld worden door de kinderarts, maar die heeft dus niet gebeld… ik weet gewoon niet meer wat ik nog meer kan doen om het mijn mannetje naar zijn zin te maken. Ik heb ook nog een dochter van 2,5 die ook haar aandacht nodig heeft. We zijn dus in 9 weken al naar de logopedie, osteopaat, kinderarts met cardio, kno en fysio geweest en ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Ik voel me zo machteloos en wil het zo graag goed doen, maar voel me af en toe gewoon alsof ik faal. O ja, de nachten gaan gelukkig wel goed in zijn Puckababy Piep.</p><p>Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het echt even van me afschrijven. Mocht iemand nog goede ideeën hebben, ik houd me aanbevolen, want ik weet het echt even niet meer.</p>