Frustratie rond kruipen!

Loïs ontdekt dat ze veel meer wil dan ze kan! Ze wil vooruit, maar dat lukt nog niet. Ze is nu 9 maanden en rolt overal naar toe, maar ze ontdekt niet hoe ze moet kruipen. Af en toe zet ze de knietjes eronder en duwt ze zich achteruit.... maar ze huilt elke keer als het niet lukt!

WAT KAN IK DOEN OM HAAR DIT TE LEREN?
 
hoi bloempje,

mijn dochter is nu bijna 13 maanden en ze kruipt nog steeds niet (denk ook dat ze het gaat overslaan).
mijn dochter komt er namelijk ook met rollen (en snel)
wat je kunt proberen is als ze op haar buikje ligt haar knietjes eronder schuiven en dan beentje voor beentje naar voren duwen.
wellicht dat dat helpt.
wat je ook nog kan doen is haar op je schoot leggen en zo leren ze ook wat ze moeten doen om te kruipen./
hopelijk heb je wat aan mijn tips
 
Hoi bloempje,

Hoe herkenbaar is je verhaal voor mij. Alleen onze meid had dit al toen ze bijna 7 maanden was. Ze werd gewoon boos omdat ze niet daar kwam waar ze wilde. Ze ging steeds op handen en knieën zitten en dan heen en weer bewegen/wiebelen.
Ik heb haar toen op de grond gelegd, knietjes eronder geschoven en haar proberen te laten kruipen. Wat hier ook hielp was een speeltje wat verder weg leggen zodat ze er net niet aan kon.
En ja ik heb hier ook door de kamer gekropen zodat ze kon zien hoe het moest. Wij hebben iedere dag even geoefend, niet te lang want dan gaat het nog meer frustreren.
Met 7.5 maanden kroop mevrouw hier door de kamer en met 10 maanden en 3 weken liep ze. Hoezo snel? Ik vond het voor haar erg fijn dat het allemaal zo snel ging, want ze was een stuk rustiger toen ze eenmaal kon kruipen en later kon lopen. Maar zelf vond ik het vreselijk. Het baby was er zo snel vanaf.

Mijn tip dus oefenen en het zelf voordoen.

Succes ermee!
 
Komt vanzelf! Geef het de tijd, juist die frustratie (is mijn ervaring) zorgt er voor dat het uiteindelijk gaat lukken. Ze moeten het in hun hoofdje snappen en dan gaat het hard hoor!
 
hey meid,

frustratie is de eerste stap echt waar. die van mij is wel heel vlot met 8 maanden lopen maar die was al gefrustreerd vanaf dat hij wou grijpen naar dingen en niet wist hoe hij zijn vingertjes moest gebruiken. Dus ff geduld nog en idd samen op de grond spelen helpt echt. blijf rustig en laat haar spelenderwijs op haar buikje proberen naar jou toe te komen. ik hoop dat het snel lukt want zo'n boos kindje is niet leuk.

groetjes lou
 
Kirsten had dit dus met 5 maanden al, ze is nu 6 maanden en 3 weken en ze kruipt door de kamer heen (!). Als ik haar aan haar armen/handjes vast houd stapt ze een stukje (!!!)...

Wij hielden onze handen achter haar voetjes ( voor de gein om te kijken wat ze deed) en daar zette ze zich op af. En de knietjes onder de buik neerzetten.
Ze is nu lang niet meer zo gefrustreerd als ze was.
 
Hoi Bloempje,

Mijn dochtertje is ruim 13 maanden en kruipt ook nog niet. Ze sjeest met haar billen over de grond en doet dit op haar manier heeeeeeel snel!

Ik laat haar dikwijls op haar voetjes staan door haar onder haar armpjes te pakken maar meestal heeft ze hier gewoon geen zin in.

Het zal heus wel komen ... anderzijds is ze een enorme prater dus besteed ze blijkbaar liever daar haar aandacht aan.

Groetjes Esther
 
Thijmen heeft 2 maanden achteruit geschoven en van de een op de andere dag kroop hij ineens. We hebben hem veel op een mat op de grond laten spelen, maar verder niet geoefend.
 
Terug
Bovenaan