frustratie uiten

Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is net 1 geworden (2 aug.). t is een echte lieverd, maar ook zeker een driftkikker. Als hij iets niet mag of er "nee"gezegt wordt gilt hij alles bij elkaar. Ook als hij bij me komt zitten is het binnen 10 sec. al genoeg gooit hij zijn lijf naar achteren en slaat hij me in mn gezicht. Hij doet dit bv ook als hij een schone broek krijgt. Hij gaat dan zitten en slaat met 2 handen op mn borst of in mn gezicht. Hij doet dit veelal bij mij en minder bij mijn vriend. Ik heb al geprobeerd om steeds zijn handjes vast te pakken en nee te zeggen, maar zodra ik loslaat slaat hij weer. Het lijkt of hij zijn frustratie uit. ik weet ook niet goed hoe ik op m moet reageren , boos, lief, negeren, stem verheffen???
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?

gr. mir
 
hallo

Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind om op te reageren maar toch wilde ik even reageren. Ik heb een dochter van bijna 6 maanden die dat soort fratsen nog niet uithaalt. Wel heb ik een neefje van 1 1/2 die dat wel doet.
Maar mijn vraag is of jij de meeste dagen thuis bent? of dat je vriend dat is.
Het lijkt me dat je zoontje behoorlijk zijn grenzen aan het uitproberen is, en kijken hoever die kan gaan. En dat is het veiligst altans dat denk ik bij de moeder.
Maar toch dat haalt je frustratie niet weg. Ik denk dat negeren nog niet werkt ja het kan natuurlijk wel maar ik weet niet of hij al oorzaak gevolg segrijpt.
Ik zou gewoon nee blijven zeggen en dan zijn handen pakken. Wat   Er bij mijn neefje werd gedaan is dat hij 2 keer een waarschuwing kreeg en met de mededeling dat het klaar was anders dat hij op de gang moest zitten. Bij de volgende keer zat hij voor 1 minuut op de gang. Dit heeft bij hem gewerkt maar natuurlijk niet gelijk, op een gegeven moment had hij de oorzaak en gevolg in de gaten.
En bij het gillen zou ik hem gewoon even in de gang zetten want dat is natuurlijk niet de manier. Maar ja zoveel ervaring heb ik er niet mee. Verder zou ik samen met je vriend kijken hoe hij dat doet misschien kan je samen 1 lijn trekken kijken of dat werkt.
succes in ieder geval en deze fase zal vast ook weer over gaan.
auriske
 
quote: auriske reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-08-2007 09:50:04'));

hallo

Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind om op te reageren maar toch wilde ik even reageren. Ik heb een dochter van bijna 6 maanden die dat soort fratsen nog niet uithaalt. Wel heb ik een neefje van 1 1/2 die dat wel doet.
Maar mijn vraag is of jij de meeste dagen thuis bent? of dat je vriend dat is.
Het lijkt me dat je zoontje behoorlijk zijn grenzen aan het uitproberen is, en kijken hoever die kan gaan. En dat is het veiligst altans dat denk ik bij de moeder.
Maar toch dat haalt je frustratie niet weg. Ik denk dat negeren nog niet werkt ja het kan natuurlijk wel maar ik weet niet of hij al oorzaak gevolg segrijpt.
Ik zou gewoon nee blijven zeggen en dan zijn handen pakken. Wat   Er bij mijn neefje werd gedaan is dat hij 2 keer een waarschuwing kreeg en met de mededeling dat het klaar was anders dat hij op de gang moest zitten. Bij de volgende keer zat hij voor 1 minuut op de gang. Dit heeft bij hem gewerkt maar natuurlijk niet gelijk, op een gegeven moment had hij de oorzaak en gevolg in de gaten.
En bij het gillen zou ik hem gewoon even in de gang zetten want dat is natuurlijk niet de manier. Maar ja zoveel ervaring heb ik er niet mee. Verder zou ik samen met je vriend kijken hoe hij dat doet misschien kan je samen 1 lijn trekken kijken of dat werkt.
O ja en natuurlijk vertellen wat je gaat doen met bijvoorbeeld het aankleden of luierverschonen  en wat hij niet mag doen omdat..... kapot gaat
succes in ieder geval en deze fase zal vast ook weer over gaan.
auriske



 
Hoi,

Mijn dochter heeft dit een tijdje gehad met knijpen. ze was toen ongeveer13 maanden.
Ik wist ook echt niet wat ik   moest deon. Veel mensen zeiden dat ik terug moest knijpen. Nou dan kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen hoor.

Ik heb haar eerst afgeleid met een speelgoedje. Ik pakte haar op en zette haar gewoon weg zonder boos te worden. Dit hielp al wel redelijk.
Het werd met een week of 2 al minder. Elke keer dat ze daarna nog kneep zei ik: AUW dat doet pijn. en zette ik haar weer weg.
Moet zeggen het is zo goed als weg nu. Het is effectief geweest zonder dat ik echt boos ben geworden of "pijn" ,door zelf terug te knijpen,  heb gedaan.
 
hoi,

mijn vriend en ik zijn beiden evenveel thuis. we werken allebei onregelmatig waardoor hij maar 2 halve middagjes bij opa en oma is.
Ik heb opgemerkt dat hij een reactie uitlokt. als ik dit doe, dan doet mama dat.. en zo idd de grenzen aan het zoeken is.. ik zet m nu weg als hij me slaat zodat hij het niet nog eens kan doen.. het gaat nu ook redelijk goed.. ik denk dat niet dat hij de oorzaak gevolg al kent maar door consequent te blijven moet het gaan lukken..

bedankt in ieder geval voor de reacties..

gr. mir
 
Terug
Bovenaan