Frustraties door nog niet kunnen praten!

<p>Hallo mede ouders!</p><p>ik ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen..! Onze zoon is nu 19 maand en zijn vocabulaire repertoire bestaat maar uit 1 woord.. DIE! Met een wijzend vingertje erbij. En opzich vind ik dat geen ‘probleem’ maar ik merk dat zijn frustratie en boosheid level steeds vaker wordt getriggerd,.. en dat is wel heel erg vermoeiend! Pfff! Ik heb steeds meer het gevoel dat hij het lastiger vindt om zich de uiten, want wat hij wil vragen/doen wordt steeds complexer.</p><p>ik hoor heel graag over jullie ervaringen!</p>
 
Heb je baby gebaren al eens geprobeerd? Kan veel van deze frustratie wegnemen. En doordat je er wel bij blijft praten heeft het geen invloed op de taalontwikkeling.
Succes 
 
Ik werk met kinderen met een taalspraakstoornis. Je hoeft je nu nog geen zorgen te maken hoor. De meeste kinderen spreken met 19 maanden wel een paar woordjes, maar het zijn allemaal gemiddelde. Helpend zijn liedjes zingen, boekjes lezen, je eigen zinnen kort houden (max 3 woord zinnen). Je zou je idd kunnne verdiepen in ondersteunende gebaren, plaatjes wat je kind kan aanwijzen. Verhaal veel de woorden. Succes!
 
Mijn zoontje is 16maanden en gebruikt verschillende gebaren (meer, lekker, heet (voor eten), hond, kip, bal) en heeft daar veel plezier in.. is dus zeker iets wat je zou kunnen proberen als het voor hem puur qua woorden uitspreken nog moeilijk is terwijl hij wel graag wil communiceren! Ik sluit me trouwens ook aan bij dat het geen negatieve invloed heeft op de taalontwikkeling, in tegendeel hij zegt bal tegelijk met het gebaar, bij het gebaar voor hond blaft hij enthousiast en als hij “heet” gebaart zegt hij cho cho (zijn eerste taal is Frans dus hij probeert duidelijk chaud te zeggen) 
 
Gebarentaal! Bij mmmm lekker schudde ik mn hoofd als 'gebaar' en mn zoontje begon het met 16 maanden te zeggen. Als iets 'op' is zei ik op met het gebaar erbij. Hij zegt dat nu in 2 talen. Als iets heet is maak ik er een geluid bij en wijs ik het aan, hij doet mij nu precies na bij alles! Slapen, eten, wijzen, klaar, op, luier verschonen alles heeft een gebaar, woordje of geluidje.
 
Terug
Bovenaan