frustrerend

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben een beetje gefrustreerd, we zijn namlijk al 1,5 jaar aan het klussen en nog steeds niet zwanger. We hebben een dochter die volgende week 3 wordt,alleen duurt het nu zolang met een 2e. Om je heen zie je veel dikke buiken en bij mij komt het maar niet, natuurlijk ben ik blij dat ik 1 kind heb (het duurde 8 mnd voor ik van haar zwanger was) maar ik wil nog zo graag 1 kind. Wel ben ik al bij de HA geweest en heb ik met haar afgesproken dat we in januari een verwijzing krijgen voor het ZH. M'n hoop is erg klein dat ik voor die tijd zwanger ben, maar ik heb nu toch maar ovulatietesten besteld.

Zijn er meiden ook al 1 kind hebben en waarbij een 2e zolang duurt? Hoe voel jij je hier onder en hoe ga je hier mee om?

Ik wil graag gevoelens en belevingen delen. Alvast bedankt.

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik weet hoe jij je voelt. Mijn dochter is al bijna 4 en we zijn nu al een tijdje bezig. Bij haar was ik in de 3e ronde zwanger en begin dit jaar al met 1 klusje. Helaas was dat een miskraam en nu dus niets nog. Ik word er ook erg moedeloos van en denk dat het er maar niet meer van komt. Iedereen om mij heen is dan ook in verwachting. Onze tijd komt echt wel hoor ! Kop op he !

Groeten van XXX

Hoi Mariska en XXX,

Zit ik net in een dip vanwege hetzelfde probleem, is het eerste berichtje dat ik lees dat van Mariska!

Ik was van mijn zoontje in de eerste ronde al zwanger en nu zit ik in ronde 9. Tot nu toe had ik een ijzeren regelmaat, maar de afgelopen cyclus is raar: lang gevloeid en hij duurt nu al 8 dagen langer dan normaal (nog steeds niet ongi). Dat maakt me weer meer onzeker.

Negen rondes is misschien nog niet zo lang, maar het contrast met de eerste is toch erg groot, en ik word er zo langzamerhand knap zenuwachtig van. Net als jullie ben ik steeds vaker bang dat het er niet meer van komt. En ook in mijn omgeving krijgen steeds meer mensen een baby, of een tweede kind

Ik ben ook bij de ha geweest en ga 9 december naar de gyn. Ik ben namelijk bang dat het zo lang duurt doordat ik bij mijn zoontje een keizersnee heb gehad.

Ik vind het fijn om hierover met jullie van gedachten te wisselen en elkaar tot steun te zijn!

Liefs, Inge

Inge,

in zijn algemeenheid is een keizersnede geen reden dat het langer zou duren voordat je weer zwanger bent, zeker als de keizersnede gewoon op normale manier zonder complicaties is verlopen.

Maar je wil natuurlijk bevestiging, dus je hebt groot gelijk dat je naar de gynaecoloog gaat.

Voor alle dames sterkte enne volgend jaar een baby.

hoi,

ik ken iemand die er ook heel lang over gedaan heeft de tweede keer. Dit bleek door stress te komen waardoor zijn zaad minder actief werd, ze waren druk met nieuw huis verbouwen.

gr

Hoi,

ik begrijp je frustratie, vooral omdat er zoveel jaar tussen je kids gaat zitten.
Bij mijn eerste was het in de 2de ronde raak, bij mijn 2de duurde het 1 jaar, en nu voor de derde ben ik 1,5 jaar verder, wel 2 miskramen gehad.
ook om mij heen hoor ik alleen maar over kids die geboren worden of mensen die zwanger zijn, maar dat komt ook door onze leeftijd denk ik (ben 35)
Anyway, geef de moed niet op. Het kan wel aan de keizersnede liggen, maar het hoeft niet. Goed dat je voor controle gaat. Ik heb 2 keer een keizersnede gehad, en ben gewoon weer zwanger geweest.
Succes meid,
Gr. Adren

Terug
Bovenaan