FSH hormoon

Hallo allemaal,

Ik moet even mijn ei kwijt.
Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, trok het even niet meer. Eerder was ik altijd te vinden bij het zwanger worden forum.
Ik zal even kort uitleggen wie ik ben en wat er scheelt.

Ik ben 26 jaar en mijn vriend is 36 jaar.
Na een jaar van proberen zwanger te worden zijn we naar de huisarts gegaan.
Ik ging er met het idee naartoe dat het aan mij zou liggen, mijn cyclus is namelijk erg beroerd...tussen de 34 en 66 dagen (nu dus dag 66)
Toen de huisarts mijn vriend ook wou laten testen, dacht ik daar helemaal niet negatief over...toch bleek de oorzaak bij hem te liggen. Na meerdere onderzoeken zijn ze er achter gekomen dat zijn FSH hormoon (Folikel Stimulerend Hormoon) te hoog is (waarde 24) De hypofyse in zijn hersenen krijgen door dat het allemaal oke zit met de zaadproductie, terwijl dit helemaal niet het geval is. Bij de 2 spermaonderzoeken is geen enkele zaadcel aangetroffen. Mijn vriend maakt dus geen zaadcellen aan.
Nu is onze enige mogelijkheid dat ze via een punctie in zijn bal gaan kijken of ze misschien (kleine kans) toch wat aantreffen wat ze gebruiken kunnen. Voorwaarde is wel dat als ze wat vinden, dat ze daar gelijk wat mee moeten doen. Dus nu moet ik de molen door. Waarschijnlijk gaan ze mijn eisprong opwekken, een eitje weghalen en dan ALS ze wat bij mijn vriend gevonden hebben, samen brengen in een reageer buisje.
Graag zou ik in contact willen komen met mensen die het zelfde probleem hebben als ons.
En wie kan mij vertellen hoe ze een eisprong opwekken?? Is dat via hormoonspuiten?
Ik zou hier meer over willen weten.
Ik voel me zo rot, ik heb gelezen dat het bijna niet voorkomt dat de man het FSH hormoon te hoog is.....er is niks aan te doen

Groetjes Niek

Ik ben zoooo zenuwachtig, morgen voor het eerst naar de gyna.. Geen idee of ze gelijk wat gaan doen of dat het eerste een gesprek is.
Ben gister ongi geworden....en behoorlijk. Deze ongi kwam pas op dag 66 pfffff
Weet iemand hoe zo'n eerste afspraak bij de gyna gaat?

Greetz Niek

Hoi,

Wat ontzettend jammer voor jullie!!! Ik hoop dat het gesprek goed gaat morgen.

Ik was ook als de dood hoor de eerste keer. (ik ben verpleegkundige op de gyn/kraam afdeling en ik ben in het zelfde zh onder behandeling als waar ik werk, ik weet dus naar wie ik toe ging, dat scheelde een beetje maar nu ben jij ineens de patient en is hij je dokter ip collega.) Maar ons eerste gesprek verliep goed. heel prettig. hij zag ook wel dat ik zenuwachtig was. Hij neemt eerst een gesprek af. Standaard vragen over je cyclus, menstuatie, klachten bij het vrijen, problemen in de familie enzo. Bij mij werd gelijk een uitstijkje afgenomen en een inwendig onderzoek, daarna bloed en urine onderzoek, eicelmetingen.

Maar hoe komt het dat je man al helemaal getest is? Want bij ons eerste gesprek moest mijn man de volgende keer zijn sperma inleveren.

Gr ester

Hai Ester,

Toen voor het eerst bij de HA waren kreeg ik een doorverwijzing voor een Echo van mijn onderbuik, mijn vriend kreeg toen een sementest (spermaonderzoek) De uitslag was slecht, daardoor kreeg hij een 2e sementest, bloed/urine onderzoek en 2 echo's. In die tussentijd heb ik mijn echo gehad en die was oké.
Verder heb ik nu nog geen onderzoeken gehad, we weten nu dat de oorzaak bij mijn vriend ligt en nu gaan ze mij dus verder bekijken. Het moet straks namelijk precies kloppen als ze bij hem via een punctie toch wat vinden, dan moeten ze dat gelijk samen kunnen brengen met mijn eicel.
Ester bedankt voor je reactie, ik vind dat heel fijn.
Ik hoop ook nog reactie te krijgen van mensen die ook bekend zijn met het FSH hormoon...ik hoor er weinig over.

Groetjes Niek

Hoi Niek,

Ik ben nog niet zo lang op dit forum.. Ben wel nu 17 maanden bezig voor de eerste en ik zit in de fase van een HSG test.. Ovulatie en semen waren allemaal goed..
Rot voor jou en je vriend, hoe is hij zelf eronder?

Mijn vriend en ik zijn na een half jaar al naar de HA geweest omdat hij er heilig van overtuigd was dat er wat mis met hem was.. Toen heeft de HA  hem gelijk een semenonderzoek laten doen,, Die was helemaal goed en moesten we weer een half jaar wachten..

Te hoog FSH ofzo weet ik dus niks vanaf, maar ik weet wel dat mijn vriend echt helemaal ondersteboven en zenuwachtig was.. Hij zei dat hij het gevoel had dat zijn mannelijkheid p het spel stond en dat hij heel erg onzeker daarvan werd.. Heeft nogal een impact op een vent..

Nou uiteindelijk was het onderzoek dus helemaal goed en of het is een onbekende oorzaak of het ligt aan mij.. Wat ik weet van hormonen ligt er aan of je ze moet spuiten of je ze moet slikken.. Mijn oudste zus heeft ze een half jaar moeten spuiten en dat viel volgens haar allemaal mee.. Ze had alleen gigantische moodswings..

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze wat vinden bij hem zodat jullie samen een kindje kunnen krijgen..

Grz Phoebe

hoi,
Blijf hoop houden. Er zijn nog altijd mensen zwanger geworden, nadat ze hadden gedacht dat t nooit zou lukken. Ik denk dat ze de eisprong op zullen wekken door middel van hormonen. En als ik je verhaal goed begrijp is het dus dezelfde handeling als bij IVF.
Dan moet je hormonen slikken en met Pregnyl de eisprong opwekken. Eitjes worden dan weggezogen en samengebracht met de zaadcellen in t lab.

Het zaad van de man veranderd elke 3 maanden dus ik zou wel proberen zo gezond mogelijk te leven. Vitamine pillen slikken, centrum compleet van  A tot Zink, en geen drank en niet roken.  Volgens mijn gyn scheelt dat aanzienlijk voor t zaad.

Veel sterkte

Terug
Bovenaan