Fsh Injecties - ervaringen :)?

<p>Ha allen,</p><p>Vanaf volgende menstruatie ga ik starten met fsh injecties. Wij zijn al ruim 1 jaar bezig en ik heb onregelmatige cycli. Op clomid had ik nauwelijks bm slijmvlies opbouw, dus vandaar deze stap. </p><p>Ik vind het heel spannend! Zouden jullie mij kunnen helpen met onderstaande vragen?</p><p>- Op welke dag kregen jullie een eisprong? Ik heb onregelmatige cycli, maar niet perse heel lang; variërend van 30 tot 37 dagen. </p><p>- Hadden jullie bijwerkingen?</p><p>- Succesverhalen :)? Ik merk dat ik even wat positief nieuws nodig heb...</p><p>Dankjulliewel! </p>

Heyhey!
Ik heb 14jan afspraak met de gynaecoloog, omdat Clomid totaal geen effect heeft en waarschijnlijk moet ik ook over gaan stappen op de injecties.. dus ik wil graag meelezen :)
Ben je inmiddels al begonnen met de inkecties? Of nog wachtende op je menstruatie? 
Gr Lisette

Hoi hoi,,
Mijn partner en ik zijn ook al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. We hebben al een dochter van 3 jaar die ook door middel van clomid is gekomen. (2e ronde met 50 mg was het raak?) helaas deze rondes doet het helemaal niks. 2 keer 50 2 keer 100 en 1 keer 150 mocht niks baten. Sinds gisteren ben ik begonnen met de injecties wat indd heel spannend was aangezien ik een hekel heb aan naalden?.
Wat betreft de bijwerkingen... opvliegers? pff en hoe? maar als dat alles is. 
Ik lees graag mee met jullie ervaringen en succes verhalen. 
Liefs kimberly

Hoi Valentinee,
Ik heb lange tijd Gonal f gespoten (nadat Clomid ook voor mij niet het juiste middel was) in combinatie met Pregnyl, dit vanwege een IUI traject. Ik had ook wel last van onregelmatige cyclus en met de injecties kwam mijn eisprong meestal tussen dag 15-17. Hierbij moet ik wel vertellen dat mijn eisprong dus is gestimuleerd met Pregnyl, dan kunnen ze ook vrij nauwkeurig bepalen op welk moment dat dan is. Door middel van inwendige echo's werd de follikelgroei bijgehouden en wisten ze wanneer ik dan Pregnyl moest spuiten. Voor mij gold dat ik dan dus op dat moment de IUI behandeling kreeg. Bijwerkingen heb ik geen last van gehad (wel bij Clomid). En uiteindelijk na 9 IUI behandelingen ben ik dan nu inmiddels 16 weken zwanger. 
Mogelijk dat ze in het begin wel met een lage dosis beginnen om te kijken hoe je lichaam erop reageert, het kan dus even duren voordat ze voor jou de juiste dosis hebben gevonden. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen!

Hi Valentine, 
Wat spannend voor je! De injecties vallen best mee, vind ik dan. De eerste is even vreemd om te moeten doen maar daarna gaat het vanzelf. Ik ben maart vorig jaar gestart met letrozol slikken(vergelijkbaar met clomid). Helaas geen enkele keer een eisprong gemeten dus na drie rondes overgestapt op injecties met Ovaleap en vervolgens (voor opwekken eisprong) ovitrelle. De eerste ronde een eisprong rond dag 14 en ook meteen zwanger geraakt. Helaas een miskraam rond 6 weken. Tweede ronde een eisprong rond dag 16 en weer meteen zwanger geraakt. Helaas werd dit ook een miskraam bij 7 weken. De miskramen hebben overigens niets te maken met dit traject. Ik mag hopelijk bijna weer starten met de derde ronde en deze is hopelijk net zo succesvol als de andere twee rondes met de injecties?? Maar dan met een positieve afloop ?
En ik hoop dat dit traject voor jou ook succesvol mag zijn! ? 
Ik heb overigens geen bijwerkingen gehad, deze had ik wel met de letrozol. En de juiste dosering was bij mij ook meteen bij de eerste ronde al gevonden!
Nogmaals veel succes! 

Hoi hoi, spannend!! Ik ben 4 jaar geleden ook begonnen met Clomid. Ook bij mij deed dit niks en zijn we overgestapt naar Gonal F. Elke maand was het weer anders. De ene keer te veel eitje met de laagste dosering hormonen en de keer erna geen een eitje met maximale hormonen. Gelukkig na 7 maanden zwanger van ons zoontje ( inmiddels 2.5 jaar). Vorig jaar in november weer begonnen met Gonal F en meteen zwanger. Helaas werd dit een miskraam waarna Corona zijn intrede deed. Gelukig mochten we in mei weer van start en na weer wat gekke cyclussen kan ik nu zeggen: ik ben 8 weken zwanger!
Houd moet en ook al is elke maand anders qua cyclus....het kan echt lukken!
Succes !

Terug
Bovenaan