Fuet (gedroogde Spaanse worst)

<p>Hoi dames, </p><p>Even een vraagje over fuet de heerlijke Spaanse worst. </p><p>Ik lees op internet dat dit wordt afgeraden ivm toxoplasmose.</p><p>Heb hem al in huis en heb er erg veel zin in. ??</p><p>Kan ik hem niet even in de oven doen zodat ik de mogelijk aanwezige bacteriën en parasieten dood?(net zoals bij salami op een pizza)</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>Op een of andere manier wil ik de gehele zwangerschap alles wat niet mag;Leverworst, rauwe ham, kaasfondue, blauwe kaas, supermarkt gerookte zalm en ga zo maar door ??</p><p>Liefs.. </p>

De meeste blauwe kaas mag gewoon hoor dus dat scheelt een hoop ;-)!
Als je de fuet knapperig bakt in een pan is het genoeg verhit. Heb dit meerdere keren gedaan en gebruikt in een gerecht. 

Ja over blauwe kaas is ook erg veel onduidelijkheid vind ik, het is van rauwe schapenkaas gemaakt en zou dan dus niet mogen(?) maar zie op internet ook staan dat in gorgonzola die bacteriën nog nooit zijn aangetroffen....
De pan staat op het vuur en de worst gaat er NU in! ?? Dank voor de tip. 

Nee zeker niet eten als het van rauwe melk is maar gelukkig zijn er heel veel goede alternatieven! De betere kaasboer kan je hier ook goed over adviseren als je een craving hebt ;-) en eet smakelijk!

Ik heb bij een kaaswinkel gewerkt, er zijn genoeg blauwe kaasjes die je wel kan eten! Ga even naar een kaasboer in de buurt die helpt je aan de lekkerste kaasjes! 
Daarbij, de kans is heel klein dat de bacterie erin zit! Tuurlijk neem je het risico niet ;-)

Terug
Bovenaan