Fuet vraag ?

<p>Hoi Dames,</p><p>Ik heb zulke cravings naar fuet (gedroogde worst in het algemeen), sinds ik zwanger ben. Maar helaas mag dat natuurlijk niet. </p><p>Nu zag ik bij de Albert Heijn fuet, maar dan van kalkoen! Zou dit wel mogen of jullie weten? </p><p>Google biedt nog geen antwoord ?</p><p>Liefs een mamma met lekkere trek</p>

Hoi,

Ik principe zou ik zeggen dat kalkoen fuet veilig is. De reden namelijk dat je fuet beter kunt vermijden, komt doordat het vlees (vaak van varken) niet (volledig) gegaard is. Maar aangezien je kalkoen net als kip echt helemaal moet doorgaren voordat je het veilig kunt eten, zou het oké moeten zijn!

En als je fuet echt niet kunt weerstaan, kun je altijd nog stukjes opbakken in een koekenpan, even af laten koelen en smikkelen maar.

Ik had er ook heel veel zin in en wist niet dat het niet mocht.. heb er zojuist deze week 3 weggekauwd ??‍♀️ 

Als je op google intikt "24 baby droge worst", dan kom je een topic tegen van een paar dagen geleden. Daarin staat een afbeelding van een worst die wel zou mogen. Ik weet niet zeker of het fuet is.

Ik had dit met metworst. Geen idee dat dit niet mocht dus kocht het af en toe als tussendoortje. Tot mijn schoon zusje me erop wees. Maar tot zo ver nog niks aan de hand gelukkig ?

Download anders de zwangerhap app. Hier kun je alle voedingswaren opzoeken en checken of ze geschikt zijn tijdens de zwangerschap. 

Terug
Bovenaan