fuithapje/nutrix mag het al ? 5 naar 4 voedingen?

hoi dames,

Mijn dochter is nu bijna 15 week en ze heeft 5 voedingen van 190cc wij moeten haar om 22;00 s'avonds echt wakker maken uit een diepe slaap ik vind dit zo zielig!
Nu zit ik er aan te denken om naar 4 voedingen te gaan. Maar ja, is dit dan niet te weinig?. Mischien kan ik ter aanvulling een fruithapje geven en om 20:00 nutix{mag ze dit dan al hebben?}

Dit is haar schema nu
6:00 - 190cc {ik heb haar vandaag laten doorslapen tot 7:00 en dit ging goed, ik moest haar altijd wakker maken om 6:00.
10:00-190cc
14:00-190cc
18:00-190cc
22:00-190cc

En dit zal haar schema straks worden
7:00-200cc
10:00- fruithapje
12:00-200cc
16:00-200cc
18:00- groente {maar daar wacht ik eerst even mee}
20:00-200cc met rijstebloem

ter informatie mijn dochter weegt nu 6,5 kilo
Ik heb vanochtend ook de cb opgebeld om te vragen, zij zeiden als zij nog de fles opdrinkt dan moet ze die nog krijgen tot ze 4 maand is. En ze zeiden ook dat ze net op de grens is. Wat heb ik daar nu aan! En ten 2e mijn dochter is een kleine veelvraatje dus ze drinkt toch alles op wat je haar geeft.

Mischien hebben jullie advies voor me, moet ik wachten of zal ik er toch maar mee beginnen.

groetjes,
nadine
 
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, maar doe het dan wel in het weekend .
Theo is nu 4 maanden geweest en toen hij 12 weken was ging ik hem ook wat hapjes fruit geven en hij vond het lekker alleen maakte ik hem er toen niet voor wakker, 2 weken geleden heb ik hem 1ste hapje spercibonen gegeven en hij vond het echt heerlijk zodra ik er met het lepeltje aankwam pakte hij mijn hand en duwde hem verder naar zijn mond echt leuk.
Ik heb hem ook pap gegeven maar hij raakt er van verstopt en ik ben dan niet zo'n door zetter dus dat is een fout van mama.
Maar binnen kort ga ik hem pap groente en fruit geven dat doe ik dan ook in een weekend als ie dan last heeft van krampjes heeft dan maakt het niet uit of ik slaap of niet.
Je moet vooral goed kijken hoe je kindje er op reageerd.

succes
groetjes monique
 
Hoi
Ons zoontje is met ongeveer 4 maanden overgegaan op 4 flessen.
Wij moesten hem iedere avond wakker maken voor de fles van 22.30.
Wij zijn toen rijstebloem gaan doen in de fles van 19.00 en hij sliep gelijk door tot de andere morgen 6.30.
Ik zou het gewoon gaan proberen, als hij die laatste fles echt nog nodig heeft laat hij zich wel horen. (al is dit dan misschien wel 's nachts, dat is die eerste week nog 1 keer gebeurd om 3.30 uur))
Wij gaven toen wel ook groente en fruit.
Het is het proberen waard en ik zou niet te veel luisteren naar wat ze op het cb zeggen.
Ze geven maar richtlijnen en iedere kindje is anders, dus volg je hart, je kent zelf je kindje het beste.
Veel succes ermee.
groetjes Marisca
 
hoi Nadine,

Wat goed om jouw berichtje te lezen. Ik zit met dezelfde vragen. Ik heb de vraag ook net erop gezet.(ik zag die van jou te laat). Mijn zoontje heeft hetzelfde schema als jouw kindje. Alleen dan flessen van 200 cc.Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Hoe heb je het aangepakt. Ik wil ook graag naar fruithapjes en pap.

Groetjes Marloes
 
Hoi Nadine,

Je moet gewoon proberen wat je zelf wilt. Als je dochtertje het er niet mee eens is, zul je dat gauw genoeg merken.

Ik moest mijn zoontje ook altijd wakker maken voor de laatste voeding. Ik vond dit zo zonde. Maar van het cb mocht ik pas na 6 maanden beginnen met nutrix en bijvoeding.
Dit vond ik een beetje overdreven, maar ik snap het wel. Ze moeten zichzelf indekken natuurlijk, dat als iets niet naar wens gaat dat het hun schuld niet is.
Hij kreeg 5 flessen van 180 cc en ik ben overgeschakeld naar 4 flessen van 210 cc met 's middags een fruithapje. Na een paar dagen heb ik nutrix aan zijn laatste voeding toegevoegd en nu krijgt hij 's ochtends fruit en 's middags groente.
Nou, hij zou niet meer zonder willen. Dit smaakt tenminste ergens naar.

Ik heb één ding tegelijk gegeven, zodat zijn darmpjes de kans kregen om aan vast eten te wennen. Ook kan je dan makkelijker zien of je kindje goed reageert op wat je haar geeft. Geef je meerdere dingen tegelijk en krijgt je kindje er last van, dan weet je niet van wat het is.

Succes en groetjes.
 
Hoi dames,

Ik heb toch besloten om haar voeding aftebouwen.

Ik ben er zaterdag mee begonnen.
Ik heb haar om 10:15 een fruithapje gegeven {peer} dit vond ze niet zo lekker maar ze at het wel op. verder heb ik de oude schema aangehouden. Vanaf vandaag heb ik haar een banaan hapje gegeven en dit vond ze wel lekker, Ik hou nu haar nieuwe schema aan en dit gaat tot dusver goed. En bij de laatste fles krijgt ze halverwegen de fles 1 theelepeltje van een papje van een  meelkoekje {stopt hongergevoel} Ik kreeg dit al als baby, mijn moeder, mijn oma dus al een oud recept, ik kreeg het al toen ik 4 weken was.

Het gaat dus prima ik ben benieuwd of ze wakker word vanacht.
 
Hoi Nadine,

Ik hoop voor je dat het werkt, maar ik denk het wel.
Je leest hier veel zelfde verhalen van moeders en dat zijn meestal succesverhalen.
Hopelijk een goede nachtrust!

Succes en groetjes.
 
Terug
Bovenaan