full-time werkend

A

Anoniem

Guest
Zo leuk om te lezen dat jullie al reageren op mijn vorige berichtje! Ik weet nu al dat dit forum  verslavend gaat werken!
Het verbaasde mij om te lezen dat er nog zoveel full-time (of meerdere dagen) werkende moeders zijn. Ooit las ik heftige discussies over dit punt, dus ik dacht eigenlijk dat er niet veel waren op dit forum.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen als "veel-werkende" moeder. Hebben jullie nog veel tijd voor vrienden, sporten? Wij niet, maar dat gaat gewoon even niet. Onze vrije tijd is nu erg kostbaar geworden en we willen optimaal van ons kindje genieten. Herkennen jullie ook vreemde reacties van anderen als ze vragen hoeveel je werkt? Ik betrap mezelf erop dat ik me dan steeds ga verdedigen waarom ik full-time werk. Meestal leg ik het uit, maar ik denk ook wel eens: je hebt er eigenlijk helemaal niks mee te maken!

ja kijk uit, je laatste beetje vrije tijd gaat straks op aan dit forum!

heftige discussies over fulltime werken hier? Heb ik blijkbaar gemist.

Ik heb wel zo'n heftige discussie met mijn eigen zus gehad, niet echt leuk. En ik verdedig ook vaak waarom ik fulltime werk. Maar ik moet ook zeggen dat ik graag wat minder zou werken. Maar ik kon / mocht helaas mijn contract niet wijzigen en aangezien het contract toch over een paar maanden afloopt en ik een giga-vakantiestuwmeer heb neem ik nu elke week een (of twee) vrije  dag op.

En inderdaad, werken en baby is eigenlijk alles wat we doen. Hobbies, sporten, uitgaan, vrienden, staat allemaal op een heeel laag pitje. Maar dat vinden we ook niet erg, heerlijk toch om te tutten met je kindje!

Wat heb ik een lading over me heen gekregen toen ik bleef (fulltime) werken na de komst van mijn eerste en tweede kind. Dat was not done. Maar het gekke was toen manlief vertrok was het ineens wel goed, want er moets brood op de plank komen en dan mag je dus wel je kids 'dumpen' bij de opvang en opa en oma.

Mara goed ik heb me er nooist zoveel van aangetrokken. Al mijn vrije tijd ging destijds op aan de kids. En met heel veel liefde. Als alleenstaande moeke is het toch net even weer anders.

Ik merkte wel dat de behoefte toen de kinds nara school gingen er kwam om toch net even wat vaker vrij te kunnen zijn. Ik ben toen begonnen met het opmaken van mijn ouderschapsverlof. 2 uur per week (oftewel 13 extra vrije dagen per jaar)
 later heb ik dit omgezet naar om de week een dag vrije en dus die 13 extra vrije dagen.

Met de komst van mijn derde ben ik naar 30 uur werken gegaan. 3 dagen van 8 uur en 1 van 6 uur.

En nu met de vierde werk ik 28 uur.   Papa en ik kunnen er samen goed uitkomen, en het hoeft niet zo te zijn dat het per definitie de moeder is die thuis is. Ik kijk naar mijn gezin, en hoe de dingen gaan, en zo lang alles lekker loopt blijven we het op deze manier doen.

Naast het werken sport ik zo'n 3 keer in de week. Dit combineer ik met de trainingen van mijn dochters. In hetzelfde sportcomplex gaan zij aan de slag en pikt mams (of paps, want die sport ook) ook een uurtje mee.
Ik heb als hobby fotograferen, en dat is natuurlijk perfect te cobineren met mijn kiddies.

Af en toe gaan we er samen op uit, maar meestal willen we gewoon de kids erbij.

Kortom een druk vol leven, maar ozo gezellig en op dit moment zouden we niet anders willen.

Miep

Ik vind het vooral knap als je het allemaal kan regelen.

Mijn vriend kan i.v.m. zijn functie niet parttime, daarom werk ik nu 28 uur. Ik vind het heerlijk. Twee dagen vrij; heerlijke hele dagen met m'n kind alleen. Lekker spelen en rommelen.

Ik ben overigens wel blij dat ik vlak bij m'n werk woon, waardoor Nienke niet al om 07.00 uur op het KDV hoeft zijn en pas om 19.00 uur weer opgehaald kan worden of zo.

En als een man ft werkt dan is 't heeeeel normaal. Als ie huisman is dan is ie geweldig en wordt ie bejubeld. Maar als jij het huis aan kant maakt is het ook heeeeel normaal... rare wereld!

Hallo,

Ook ik werk full time hoor!! Ik moet nu eenmaal ivm geldkwestie. Mijn man is een eigen zaak begonnen en dat duurt natuurlijk even voordat dat echt loopt en er winst uitkomt. Geeft niet, komt wel, das de stap die we samen gezet hebben en ik wist dat toen we aan ons zoontje begonnen hahaha. Tis wel zwaar, ik geef ook nog volledige BV, sporten....hmz wat is dat? ik loop wel veel met justin dus das tenminste iets he. vrienden probeer ik wel beetje bij te houden. om de week werk ik ook nogeens op zondag dus ik werk in totaal 44 uur. Ik zie het als een investering in de toekomst. wanneer de zaak van mijn man   goed loopt (en dat gaat zeker gebeuren) dan mag ik minder gaan werken.

succes allemaal met alles!

liefs sweety

Terug
Bovenaan