Fulltime kolven en voeden

Hoi allemaal,
Zoonlief is 6 weken te vroeg geboren waardoor ik nu al een maand fulltime kolf. Nu kan hij ook aan de borst drinken en meldt zich ineens elk uur bijna. Regeldagen denk ik… Dus ik. En het ene uur live aan het voeden en het andere uur aan het kolven. Tel daarbij in slaap brengen/ zelf eten en douchen/ huishouden en alle materialen schoonmaken op en je hebt geen tijd meer om te slapen of wat dan ook te doen. Ook buitenhuis iets doen is lastig. Als ik te lang wacht met kolven doen minn borsten onwijs zeer natuurlijk.

Heeft iemand tips om dit zolang mogelijk vol te houden? En is iemand bekend met fulltime kolven en live voeden tegelijk. Hoe doen jullie dit?

Ik mis hierin even waarom je naast fulltime voeden ook fulltime blijft kolven? Je belast jezelf enorm hiermee. Voor iedere voeding die de baby zelf drinkt had je een keer minder kunnen kolven toch?
Of is het zodat de baby de fles niet ontwent?

In het algemeen zou ik aanbevelen alleen te kolven voor de eerste ochtend voeding, dan heeft je lichaam het meest. En dan heb je wat achter de hand, om je partner een nacht voeding te laten doen, of alvast een voorraadje opbouwen, voor het kdv.

Ik zou het kolven afbouwen en je kindje blijven aanleggen. Als je kindje bij je gedronken heeft, hoef je die voeding ook niet meer te kolven. Vraag desnoods een lactatiekundige om advies.

Terug
Bovenaan