Fulltime werken tijdens 1e semester

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb vanaf vorige week erg veel last van misselijkheid en ben verschrikkelijk moe. Ik werk 40 uur in de week als secretaresse. Dit brengt soms best wat stress met zich mee aangezien het soms best hectisch kan zijn op het werk. Ik merk aan mijn lichaam dat ik het moeilijk vol kan houden, op donderdag ben ik helemaal gesloopt en vrijdag kan ik nauwelijks vol houden. Eigenlijk wil ik het liefst minder werken in dit semester omdat de zwangerschap ontzetttend veel energie kost. Ik weet alleen niet zo goed bij wie ik moet wezen om dit te bespreken. Ik heb a.s. donderdag de eerste echo en wil het dan sowieso overleggen met de verloskundige.

Groetjes Lise
 
Heb je geen leidinggevende met wie je dit kunt bespreken? Je moet er even doorheen, meis :( Meestal gaat het na de 12 weken beter en krijg je meer energie! Lekker vroeg naar bed en kleinere porties gedurende de dag eten. Sterkte en succes!

Liefs Anna
 
Ik zou het bespreken met je leidinggevende na je eerste echo morgen. Hopelijk heeft je leidinggevende er begrip voor als je af en toe eerder naar huis gaat of je een dagje ziek meldt. Misschien kun je soms zelfs een dagje thuis werken?
 
Heel herkenbaar; ik vond de eerste 16 weken het zwaarste van de zwangerschap. Je zou ook een kunnen kijken om af en toe en vakantie dag op te nemen.
In mijn ervaring maak je je dagen niet op in het jaar dat je zwanger bent omdat je natuurlijk ook nog een hele tijd verlof hebt.