fulltime werken?

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders,
Ik breng mijn dochter nu 2 dagen in de week naar het kdv. Dat gaat echt heel erg goed. Binnekort wil mijn vriend( die nu ma +di thuis is) ook weer op die dagen gaan werken ivm nieuwe baan. Hoe hebben jullie het geregeld als beide ouders 4 of 5 dagen niet zelf thuis zijn?
Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie dat bevalt.  
liefs , nathalie  
mv Janine 3 3 2007  

Hoi,

Ik heb hier pas ook een onderwerp over geplaatst, omdat ik me afvroeg of er nog meer veel-werkende moeder op het forum rondzwerven. En ja, best nog een heleboel.
Ik ben er dus ook zo-een. Ben nu 2 middagen vrij, de rest werk ik. Het gaat goed, maar ik vind het lichamelijk wel zwaar. Ik mis het wel eens om 's middags even bij te slapen of iets langer te blijven liggen 's ochtends. Ik moet er om 6:15 uur uit om op tijd te zijn en onze dochter krijgt nog een laatste fles om 23:00 uur.
We hebben niet veel opvang nodig omdat mijn man ploegen werkt en vaak in de week thuis is. We hebben ongeveer 2,5 dag oppas per week nodig en dat doen mijn schoonouders en mijn ouders. Dit gaat heel goed.
Zelf mis ik mijn meisje wel, maar ik zie dat het goed met haar gaat en als ik vrij ben genieten we natuurlijk veel. Dan is alle tijd voor haar. Een voordeel vind ik is dat ze een hele goede band met haar papa krijgt omdat die even goed en even veel voor haar zorgt dan ik. En ik vind mijn werk ook erg leuk, dat zou ik niet kunnen missen. Je moet wel wat makkelijker worden (of misschien ben je dat al...!) Soms lukt het niet om ook nog eens op tijd te koken of is net die ene broek die je aan wilt doen nog in de was...maar dat is echt helemaal niet belangrijk.

2 dgn naar gastouders
2 dgn ben ik thuis aan het werk
1 dg is vriend thuis (niet aan het werk, mazzelaar)

Gaat hier erg goed. Hoewel thuis werken met een kleine niet echt ideaal is. Het werk schiet niet echt op en je hebt ook niet echt veel tijd voor de kleine dan. Maar het kan wel!

Terug
Bovenaan