fulltime werkende ouders icm KDV 2 dagen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ga per 4 feb weer fulltime werken en heb 2 dagen KDV kunnen regelen voor onze dochter van nu 11 weken oud. Mijn man werkt fulltime. Ik heb een paar jaar geleden een burnout gehad, waardoor vermoeidheid iets sneller toeslaat dan normaal en ook langer blijft hangen.</p><p>Onze schema ziet er dus qua opvang nu zo uit (planning)</p>Maandag werkt papa van huis en past opDinsdag KDVWoensdag werkt mama van huis en past opDonderdag KDVVrijdag zullen we vooruit moeten plannen wie de opvang oppakt, papa of mama<p>Onze dochter krijgt nu 6 voedingen per 24 uur van 140 cc. Momenteel wordt ze weer vaker wakker in de nacht en dan moet de speen erin. Een van ons slaapt in de nacht bij haar op de kamer. Nu doet mijn man dat om mij te ontzien gezien ik daarna de ochtendshift pak tot hij weer thuis is rond 5 uur/half 6. Maar als ik terug ga werken moeten we dit anders aanpakken.</p><p>Als jullie tips hebben over hoe we het zouden kunnen afwisselen, zodat we beide nog wat slaap kunnen pakken graag!</p>
 
Poeh heftig! Weinig slaap, hormonen en voorheen een burn out met het zicht op meer fulltime gaan werken... 
Misschien niet tof om te horen, maar ik krijg kriebels van een dag thuis werken en voor een kind zorgen. Dat kan toch niet? * Je wordt toch geacht je werk te doen? Ik zie misschien alleen maar mensen die dan ‘werken’, maar lijkt me (wat ik zo lees) ook niet oké voor jou. Je zal je werk niet volledig/met concentratie kunnen doen waardoor dit waarschijnlijk verschoven wordt naar ‘s avonds en dit ook weer invloed heeft op je rust en slapen. Ik zie al die ‘ik werk thuis en heb een kind erbij om te verzorgen’ op den duur ontzettend in de knoop komen... En daarnaast; je kind verdiend toch veel meer dan een werkende ouder om zich heen? (Niet als kritiek maar uit zorg!!)
 
Is er misschien een mogelijkheid om ouderschapsverlof in te zetten? Of als dat niet kan een dag minder te gaan werken? Misschien vinden je (schoonouders) het wel fijn en leuk om een nachtje met aansluitend een dag op te passen. (Snijdt het mes aan twee kanten). Zodra je kleintje wat ouder is zal het waarschijnlijk ook wat makkelijker zelf weer in slaap vallen. Ik heb wel eens gelezen dat iemand heel veel speentjes in bed had liggen bij de baby; altijd eentje voor het grijpen. Is het proberen waard ;-)
 
Pas goed op jezelf!!!! 
 
* maak de vergelijking of je je werk op je werkplek ook zou kunnen doen in de gestelde tijd als je je kind mee zou nemen naar je werkplek. Nu is het nog een fles en veel slapen, maar straks is het veel meer wakker, hapjes, vermaakt willen worden etc. 
 
Dank je wel voor je reactie :)
Onze ouders wonen niet in de buurt helaas (familie ook niet) waardoor we het toch zelf moeten oplossen. Qua werk valt het wel te regelen dat het thuiswerken te doen is onder de reguliere werktijden, we hebben daar best wat flexibiliteit in en gelukkig ook het begrip van de werkgever. De maandag en woensdag zijn relatief rustige dagen voor ons qua werk. 
Ouderschapsverlof inzetten zou op zich wel een optie kunnen zijn, ik ga dat even uitzoeken :)
 
Terug
Bovenaan