Furabid bij blaasontsteking

Dag meiden,

Vanwege een blaasontsteking heb ik zojuist furabid voorgeschreven gekregen. Maar van bekenden weet ik dat zij allemaal amoxiciline oid kregen in de zwangerschap. Ik hoorde dat dat het enige veilige is... De HA weet wel dat ik zwanger ben. Wie kreeg ook furabid of kan mij meer vertellen?

Bedankt!

groetjes,
Edith
 
Als je twijfelt of het medicijn dat jij voorgeschreven gekregen hebt wel veilig is dan kun je dat ook bij de apotheek navragen en ik neem aan dat er in de bijsluiter ook wel iets vermeldt staat over gebruik tijdens de zwangerschap.
Je kan altijd je huisarts/apotheek bellen om het voor de zekerheid na te vragen. Ik neem aan dat je huisarts je geen medicijnen voorschrijft die je niet mag gebruiken, bij twijfel altijd navragen.

groetjes,
Krista
 
Volgens de richtlijn van het Nederlands Huisarts Genootschap is het middel van eerste keus bij een zwangere met een urineweginfectie Nitrofurantoine (=Furabid) gedurende 1 week: 4 dd 50 mg of 2 dd 100 mg.
Indien Furabid niet gegeven kan worden (bijwerkingen, allergie etc) of bij weeënactiviteit wordt amoxicilline voorgeschreven.

Weliswaar is dit een richtlijn, en een huisarts kan zelf om allerlei redenen hiervan afwijken (daarvoor heeft hij tenslotte gestudeerd) maar ik hoop dat ik je hiermee gerust kan stellen.
 
hoi hoi

zal ik je geruststellen?

ik heb ook twee keer een blaasontsteking gehad en twee keer furabid gekregen. en ben nu zwanger van een egzond kindje van 35 weken en 3 dagen.

een tip als je medicatie krijgt voorgeschreven geef dan ALTIJD bij de apotheek aan dat je zwanger bent en aantal weken vraag ook duidelijk of je dat medicijn dus mag gebruikentijdens de zwangerschap.

dan komt het goed. enne die furabid is dus goed hoor.

doei

liefs linda 35 weken 3 dagen
 
Hoi, ik gebruik sinds kort cranberrytabletten en het helpt.De huisarts bleef me maar kuurtjes geven en dit hielp niks.Zo zie je maar weer, even naar de drogist en dan ben je er zo vanaf. Succes
 
Terug
Bovenaan