Fv drinkschema. Hellup!!

hi moeders,

even een korte vraag, mijn zoontje van bijna 2 maanden rommelt nogal met zijjn drinkschema. Wanneer ik zijn laatste flesje om 21:00 geef, komt hij pas weer om 05:00 en wanneer z'n laatste flesje om 20:00 is komt hij weer om 03:00. CB zegt wel heel leuk dat een baby niet bepaalt maar ik ga hem niet wakker maken om te voeden, hij groeit gewoon goed dus maak me daar geen zorgen om. Het enige is dat ik wat meer regelmaat voor Jason wil maar dat lukt me niet echt. Hebben jullie hier ook mee geschommeld? Of ben ik toch te makkelijk er in?

hij krijgt 150 ml water dus met voeding 170 om de 4 uur.

liefs Kimberly
 
Hoi kimberly

Mijn kleine man is nu 11 weken. Ook hier is de nachtvoeding soms om de 4 soms om de 6 en soms zelfs om de 8 uur. Overdag krijgt hij om de 5 uur zijn fles. Ook 150 cc en 5 schepjes. Op het cb hier zeggen ze dat ik hem gewoon kan laten slapen en uiteindelijk vanzelf de nachtvoeding verdwijnt.

Zolang ze inderdaad goed groeien niet teveel zorgen maken.

Groetjes denise
 
<p style="text-align: center;">Ik maak mijn zoontje wel wakker voor de fles. Hij krijgt ook om de 4 uur.</p>
06:00/06:30 uur eerste fles

10:30/11:00 uur

14:30/15:00 uur

18:30/19:00 uur

22:30 uur laatste fles

mijn zoontje is een avond mannetje dus die gaat pas na de laatste fles naar bed. Hebben geprobeerd tussen de laatste 2 voedingen in bed te leggen maar dat resulteerde in een paar weken krijsavonden en als hij beneden is dan is hij heel vrolijk en valt hij rond 9 uur in slaap in de box.

ik wilde in eerste instantie ook niet te strikt met de voedingstijden omgaan gewoon wanneer hij kwam maar dat werkte absoluut niet hij raakte helemaal van slag en kwam ineens 2 keer per nacht sinds we ons aan een schema houden, met een speling van een half uurtje als hij echt lekker ligt te slapen maar niet meer dan 4,5 uur ertussen, gaat het stukke beter.

luister naar je eigen moedergevoel. Als jij denkt dat een schema misschien toch beter werkt probeer je dat, als je dat niet verwacht dan doe je het niet.

succes! Mom knows best;)





 
Hallo,

dat is de eerste x dat ik iets op de forum schrijf :) mijn zoontje in nu 6 en half maand en sinds kort geef ik hem o.a pap en meer melk.Volgens mij is dat te veel wat hij nu krijg en ik zit ook betje met de slapen:

7uur 210cc ontbijt pap met melk

8:30 tot 9:30 slapen

11:30 240cc melk en fruithapje 2et

12:00 slapen tot 15uur soms tot 16 uur. Hier zit ik vast. Want als hij pas om 16 uur wakker is en krijgt hij pas dan de fles dan wil hij niet om 19 uur drinken.

14:30 hoort officiel een fles van 200cc  en 2 er yoghurt.

19uur hoort zijn laatste fles met avond pap en groenten hapje.van Bambix (nu hoor ik ook dat er suiker in zit:-/) dan begint ik ook weer aan te twijfelen of ik zou hem wel verder de pap geven.

ik lees ook dat jullie de hapjes tussen de voedingen doen en niet direct na de fles zoals ik doe. Ik heb ook gevoel dat hij te veel krijg.



Ik vraag mij af of dat alles is niet te veel en mss met de ochtend pap even stoppen en de fles van 11:30 na 11 uur verplaatsen?

ik hoor graag van jullie:)

groeten,

monika



 
Hoi Kimberley,

Waarom wil je meer regelmaat? Heeft hij er last van zoals het nu is? Cb adviseerde ons ook om ons zoontje wakker te maken om 23 uur. Heb ik nooit gedaan. Lekker laten slapen en voeden als hij wakker wordt. Ik heb maar besloten dat wij onder "regelmaat" verstaan: eten als je honger hebt. Is ook soort regelmaat toch?? Als babys echt heel jong zijn, schijnt het niet goed te zijn om te lang tussen voedingen te laten zitten maar na een paar maanden vind ik juist wél dat een kindje zelf mag bepalen of het honger heeft!

Succes!
 
hoi , je moet altijd doen wat je zelf denkt dat het beste is . Iedere baby is anders. Het is toch heerlijk als ie om 9 uur ze laatste fles krijgt en dan tot 5 doorslaapt?



even kijken dat ie genoeg vocht de rest van de dag binnen krijgt, en als ie goed groeit en het er goed op doet . Lekker van genieten , het gaat vanzelf weer rommelen, ons zoontje is bijna 4 maanden en krijgt om half 7 ze laatste fles en komt dan pas volgende ochtend 7 uur. Kan hem later wakker maken , maar drinkt ie niet, dus heeft ie het niet nodig. Overdag komt meneer wel

stipt om de 3 uur waardoor die nog 5 x 180+ 5 voeding krijgt. En sochtend en Savonds doe ik er nu bambix rijstebloem bij!



 
Vooral luisteren naar je eigen gevoel. Mijn dochter is nu 4,5 week. Ik geef haar de fles als ze honger heeft. Soms om de 4 uur overdag andere keer om de 2 of 3. Haar wakker maken voor de voeding werdt ze alleen onrustig van en ze dronk dan ook minder op een dag. Ik zou zeggen gewoon laten slapen. Ze melden zich wel. Maar dan wel geven tot ze genoeg hebben.
 
Ik waS denk ik zoekende maar heb nu de klok van 10 en om de 4 uur met een speling van 30min en dat gaat nu prima. In de avond komt hij iets eerder maar daar ga ik niet moeilijk om doen.

Het CB was een beetje kattig tegen me waardoor ik me onzeker voelde. Maar dat is nu ook weer voorbij. Ik doe inderdaad wat goed voelt en als het mannetje lekker ligt te slapen laat ik hem slapen :)

thnx voor de reacties! Liefs kim
 
Terug
Bovenaan