fv hoeveel??

Hallo,

We zitten een beetje te tobben met  de voeding voor onze zoon Marijn. Marijn is 3 maanden, weegt zo rond de 6 kilo en is zo'n 65 cm lang (do. weer wegen en meten bij het cb).

Ik ben 2 weken geleden van bv naar fv overgestapt, iets sneller volledig overgegaan omdat de bv direct terugliep. Sinds 1 week krijgt Marijn volledig fv.
Op advies van het cb geef ik 120 ml. + 4 schepjes en dat 7 keer per dag (op basis van de 7x bv die ik gaf).

Na de voeding is Marijn heel vrolijk, leergierig en actief. Na ongeveer 1,5 uur wordt 'ie moe en ik leg hem op bed. Vervolgens slaapt hij een  half uur  tot 3 kwartier en wordt vervolgens wakker en huilt (van zuerderig tot echt over zijn toeren) tot de volgende fles.'s avonds slaapt hij iets langer en 's nachts komt hij 2 keer, vanmorgen lag 'ie na 2 uur alweer te huilen tot de volgende voeding.

Zijn schema is nu (ongeveer en met rekken tot de 3 uur tussen de voedingen):
01.00        165 cc
05.00        135 cc
08.00        135 cc
11.00        135 cc
14.00        135 cc
17.00        135 cc
20.00        135 cc

Het cb is vandaag niet bereikbaar (heb je wat aan....), heb wel een verplaagkundige gesproken die adviseert de voedingen terug te brengen naar 5 x 165 omdat Marijn teveel voeding zou krijgen .

Heeft iemand ervaring en/of tips waar we het weekend mee in kunnen??

Groetjes
Desiree

Hoi Desiree,

Ik heb een voedingsschema van het cb en daarin staat inderdaad dat je vanaf 3 maanden op 5 voedingen van 150-185 cc kunt zitten. Als je hem per voeding wat meer geeft, is hij misschien ook iets langer tevreden.
Je kunt met fv in ieder geval beter niet over een liter heen gaan per dag. Dat is niet goed voor de niertjes.

Prettig weekend!
Marianne

Hoi!
Ik zou   precies hetzelfde doen als Marianne hier boven ook zegt: 5 voedingen van 150 ml + 5 schepjes poeder. Baat het niet, dan schaadt het ook niet! Misschien krijgt je kindje dan ook een basis voor een goede slaap. (ook 's nachts!) En een keertje over de liter per dag heen gaan, kan geen kwaad hoor: je moet het gemiddelde over  een hele week zien.
Groetjes, Ingrid

Hallo,

Je zou evt. over kunnen gaan op 5 voedingen zoals men al zei.
Ook kun je wat rijstebloem bij elke voeding indoen, 1 theelepeltje.
Dan raakt je baby wat voller en slaapt dan meestal langer.
Ook bij de avondvoeding kun je er wat bij in doen.

groetjes Jantine mv Nina

Terug
Bovenaan