fv klaarmaken voor 24 u?

Hallo,

Bij mijn zoontje (in mei 4 jaar) maakte ik de flesvoeding, similac, voor de hele dag klaar en zette dit dan in een afgesloten kom in de koelkast, gebruiken binnen 24 uur. Zo gebeurde dat toen dus altijd, mijn zus, vriendinnen, collega's... Stond ook op het blik dat het toen mog. Alleen nu mag dat opeens niet meer. Op zich vind ik het niet erg om steeds een apart flesje te maken, alleen vind ik dat het dan zo schuimt. Volgens mij laat Jim daarom ook wat meer scheetjes.

De ontlasting gaat trouwens iets beter nu sinds ik gekookt water gebruik en cinababy. Het is niet iedere dag, maar als hij er geen last van heeft maakt dat ook niet uit.

Maar goed, de vraag is dus maakt er iemand wel de voeding voor de hele dag klaar?

Groetjes Sandra (Jim 19-12-06)

Nee dat deden wij niet omdat het idd niet mag. De kwaliteit gaat dan achteruit en je hebt kans dat je bacteriën kweekt.

Als je gewoon Nutrilon gebruikt kan je gemakshalve ook kant en klare melk kopen in gewone melkpakken van Nutrilon. Die hoef je alleen maar te verwarmen. Mss een idee?

Ik heb eerst ook similac gebruikt en mijn kleine kreeg ook krampjes en geen goed ontlasting. Inderdaad schuimt heel erg.

Ben overgestapt naar omneo..perfect!! geen schuim etc. De reden dat ik
daar geen 24 uur voeding van mag maken is omdat er bacterien in de
voeding zijn toegevoegd..(goed wel te verstaan) net als in jakult..
(schrijf ik het goed??) en als je die langer laat staan kunnen die gaan
vermenigvuldigen...dat is de rede.

Plus het is zo makkelijk aan te maken per fles. Fles opwarmen, poeder erbij en klaar is moeders!!

Maar ik geloof dat het in de siliac nog niet zit hoor die bacterien...

Groetjes Claudia en Maud-je

Hoi Sandra,

Voor mijn dochters (over 1,5 week 4 jaar) maakte ik de voeding (Nutrilon) voor 24 uur klaar (volgens mij mocht je toen geen water uit de kraan gebruiken en dat mag nu weer wel...). En voor mijn zoontje van 8 maanden doe ik het vanaf het moment dat ik stopte met bv (13 weken) ook weer. Ik kook water, laat het afkoelen, doe schepjes poeder erbij, schudden en in de koelkast. Ik vind het super handig. Maar doe ook wel eens water uit de kraan en dan in de magnetron. Het is misschien ook net wat je gewend bent. Ik heb in ieder geval niet gehoord dat het niet zou mogen. Maar ik doe het nu al zo lang dat ik het maar zo hou.

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Mijn zoontje krijgt ook Similac, en ik maak het klaar voor 24 uur.
Wel met gekookt water. Volgens de voorschriften zou het niet mogen,
zelfs de kraamverzorgster vertelde dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen maar dat ze het thuis ook gewoon deed.  

Groetjes Jama

Als je 24 uur te riskant vindt, kan je misschien twee flesjes tegelijk klaarmaken en meteen in de koelkast als ze redelijk afgekoeld zijn? Het tweede flesje staat er dan hooguit acht uur in, dat moet toch kunnen?

Hoi,

Ik maak voor Thomas s'morgens ook inderdaad voeding klaar voor 24 uur. Wel met gekookt water en dan later gelijk in de koelkast. De kraamhulp vertelde dat dit officieel niet meer mocht maar dat het geen kwaad kan als je het wel doet. Mits je het maar zo schoon mogelijk doet en snel in de koelkast doet. Thomas heeft er overigens nog geen enkele hinder van ondervonden...

-X- Marieke

Hallo,
waar het om gaat is dat de aanwezige bacterien zich niet dusdanig vermenigvuldigen dat ze schadelijk worden. Hygienisch werken is dus belangrijk. Een schone koelkast ook! Als je je daaraan houdt kan het volgens mij geen kwaad de voeding voor 24 uur te bereiden. Ivm hardheid van het water zijn wij op een gegeven moment bar le duc gaan gebruiken en maakten we de voorraad met koud water klaar. Gewoon de juiste hoeveelheid in een kan, poeder erbij en flink roeren met een garde. Lijkt me nog hygienischer, omdat het water uit de koelkast komt en er ook weer in teruggaat. Zonder het te verwarmen dus. De reden waarom het niet meer wordt geadviseerd voor 24 uur  voeding klaar te maken is dat er ooit een keer een kindje is overleden. Vreselijk natuurlijk, maar of dat nou echt alleen maar met die voeding te maken heeft? Wie het weet mag het zeggen. Gr Joeki

Terug
Bovenaan