fv klaarmaken voor 24 u?

Hallo,

Bij mijn zoontje (in mei 4 jaar) maakte ik de flesvoeding, similac, voor de hele dag klaar en zette dit dan in een afgesloten kom in de koelkast, gebruiken binnen 24 uur. Zo gebeurde dat toen dus altijd, mijn zus, vriendinnen, collega's... Stond ook op het blik dat het toen mog. Alleen nu mag dat opeens niet meer. Op zich vind ik het niet erg om steeds een apart flesje te maken, alleen vind ik dat het dan zo schuimt. Volgens mij laat Jim daarom ook wat meer scheetjes.

De ontlasting gaat trouwens iets beter nu sinds ik gekookt water gebruik en cinababy. Het is niet iedere dag, maar als hij er geen last van heeft maakt dat ook niet uit.

Maar goed, de vraag is dus maakt er iemand wel de voeding voor de hele dag klaar?

Groetjes Sandra (Jim 19-12-06)

Hoi San2

Ik maak al vanaf de geboorte van mijn dochtertje de voeding voor heel de dag. De kraamhulp heeft me dat zelfs zo aangeleerd,  ondanks dat het anders op het pak staat. Dus echt kwaad zal het niet kunnen. Ik gebruik de voeding van Friso.

Suus (mama van Lizzy 19-11-2006)

Goh ik denk dat het te maken heeft met hygiene. In aangemaakte melk kunnen gemakkelijker ziektekiemen groeien dan in droog poeder. Ik denk echter dat als het goed koel blijft er niet veel kan gebeuren. Niet op kamertemperatuur bewaren, maar dat spreekt voor zich.
Net als al die verhalen over ongekookt water. Nederlands kraanwater is echt heel goed. Soms kook ik het en soms niet. Waarom ik het nog wel eens kook is omdat ik het dan gleoiend heet in de fles giet. Dan doe ik het meer voor eventueel ziektekiemen in de randjes en kiertjes van de fles. (ik ben niet zo heel zorgvuldig met het uitkoken namelijk ) groeten Elke

hey hey,

ook ik maak gewoon voeding voor 24 uur van nutrilon. M'n kraamhulp (alle 2) heeft me dit zo aangeleerd, dus zo doe ik het ook is ook een stuk makkelijker en sneller klaar zodra die kleine komt voor de voeding.

Groetjes Claudia
trotse mama van Chelsey (27-11-2006)

Hoi mijn dochter is 15 wkn enik maak 2 keer per dag voeding( ze heeft nog 5 voedingen).
S, morgens maak ik voor drie voedingen, en na de fles van 18.30 gaat alles bij mij eerst de sterrilisator in en dan maak ik voeding voor de laatste en de eerste fles...
Ik maak ook mijn voeding met barleduc water, hoef je je niet zo druk te maken over dat uitkoken ervan..

Groetjes....

Terug
Bovenaan