Ik had een vraagje over de Fv van mijn zoontje die aankomende donderdag 4 weken oud is. Bij de geboorte woog hij 3705 gram en was afgevallen tot 3470 gram en 2 weken geleden woog hij 3560 gram. Hoe zwaar hij nu is weet ik niet, maar ik denk wel dat ie ''ruim'' over zijn geboortegewicht zal zitten.
Ik gaf hem steeds 100 cc ( 90 water+3 schepjes), maar ik kreeg het idee dat het ineens niet meer genoeg was, dus heb ik een grotere fles gemaakt: 135cc ( 120 water+4 schepjes) en die drinkt hij ook helemaal leeg zonder moeite.
Mijn vraag is nu...krijgt hij nu niet te veel op een dag? Ik probeer hem om de 4 uur te geven, maar soms komt hij wat eerder, na 3-3,5 uur. Meestal zit ik op 6 voedingen per 24 uur en heel soms 7....dit ligt eraan hoe hij 's nachts doorslaapt.
Dus 6x135cc=815 cc voeding. Kan dit geen kwaad?
Hopelijk kan iemand mij antwoord geven.
Ik gaf hem steeds 100 cc ( 90 water+3 schepjes), maar ik kreeg het idee dat het ineens niet meer genoeg was, dus heb ik een grotere fles gemaakt: 135cc ( 120 water+4 schepjes) en die drinkt hij ook helemaal leeg zonder moeite.
Mijn vraag is nu...krijgt hij nu niet te veel op een dag? Ik probeer hem om de 4 uur te geven, maar soms komt hij wat eerder, na 3-3,5 uur. Meestal zit ik op 6 voedingen per 24 uur en heel soms 7....dit ligt eraan hoe hij 's nachts doorslaapt.
Dus 6x135cc=815 cc voeding. Kan dit geen kwaad?
Hopelijk kan iemand mij antwoord geven.