Fysiek zwaar 3e trimester

<p>Lieve dames. </p><p> </p><p>Gewoon even dat ik het gevoel heb dat ik niet de enige ben, maar zijn er meer die het fysiek behoorlijk zwaar hebben sinds het 3e trimester? Ik ben nu 35 weken en alles is niet fijn. Staan, lopen, zelfs de meest simpele klusjes is te zwaar. Heb soms het gevoel dat mijn buik uitscheurd, zo strak. En benuwd. Kortom 1 grote klaagzang. </p><p>Ik hoor graag of meer mensen die dit ervaren, zodat ik niet de enige ben?</p>

Je bent niet de enige... Net 30 weken en het begint nu ook al (en herinner me het ook vd vorige zwangerschap): weinig energie, kan me geen houding vinden om comfortabel in te slapen - last van rug, knie, heup of ribben, etc.  Met zitten snel last van mn rug. Zucht. 

ik was vergeten hoe normaal het is om je ‘goed’ te voelen, ma de bevalling ga ik dat toch weer even extra waarderen. 

Herkenbaar, hier ook 35 weken en vindt het lichamelijk ook echr zwaar worden. Loop veel te puffen en te kreunen? nog even volhouden en dan hopelijk snel weer ons oude lichaam terug en ons wondertje waarvoor we het allemaal doen. Succes met de laatste loodjes 

Aah oke oke.
Ik ben dus niet de enige haha. Dit is mijn eerste zwangerschap en had het denk ik niet zo zwaar verwacht (op het eind dan iig) 
Ik heb al meerdere vriendinnen die kinderen hebben en als ik hen vraag krijg ik vaak de antwoord; oh ik vond het wel meevallen.. dus ik dacht alleen maar HOE dan!? 

Echt he... Er zullen vast mensen bijzitten die weinig/geen klachten hebben, maar naar mijn idee zijn er ook echt wel mensen bij die niet open of eerlijk erover zijn. Totdat je dan zelf gaat klagen en dan blijken ze het toch wel te herkennen ??‍♀️ Maar goed, dat geldt ook voor het eerste jaar met een kleine (niet om je bang te maken ?): alles is leuk en geweldig totdat je dan toegeeft dat je het toch wel erg heftig vindt, en dan blijken zij het toch ook wel erg zwaar gevonden te hebben. 

Lijkt toch een soort taboe op te zitten ofzo, terwijl het zoveel kan helpen als je weet dat anderen ook ergens mee worstelen. 

zet hem op he, het zijn wel echt de laatste loodjes nu ????

hier juist hetzelfde , ben nu 32weken zwanger en heb het ook fysiek zeer zwaar! Zal langs de ene kant toch blij zijn dat ik terug mijn normaal lichaam heb haha ?! 

Terug
Bovenaan