Fysio baby

Hoi!
Wie van jullie heeft fysio voor zijn/haar baby (bij 3 maanden) ivm hoofdje trainen voor omhoog te houden?
Dochtertje van 10 weken kan het wel zo nu en dan bij tummy time een aantal sec., maar nog niet geheel zelfstandig. Ik weet 10 weken is nog jong, maar cb zei: bij 3 maanden moet ze kunnen anders krijgt ze fysio voor stimuleren. Wij doen tummy time 5 a 6 keer per dag,
 
Ik heb geen ervaring met fysio voor het nekje, maar wij gaan met ons zoontje naar de chiropractor. Die kwam erachter dat er o.a. veel spanning op zijn bekken zat, waardoor hij iets op schema achterliep qua benen activiteit.

Ze behandelt deze plek iedere keer, en we hebben nu tips meegekregen zodat hij die spieren extra kan trainen om een beetje bij te komen. Dus bij ons is het losmasseren en een kleine oefening thuis, en we zien idd dat het vooruit gaat.

Ik heb me overigens nooit druk gemaakt over mijlpalen die hij zogenaamd moet halen hoor. Of hij nou bij 3 of 5 maanden z'n beentjes goed in de lucht gooit, hij doet het maar lekker op z'n eigen tempo. Andere dingen is hij weer sneller in ?‍♀️

Ik zou me in jouw situatie ook echt niet druk maken. Als ze geen pijn heeft, en ze verdenken niets ernstigs, is het toch niet zo erg dat ze er iets langer over doet?
 
Ons zoontje is maand te vroeg geboren dus die had maandje speling maar toen die het ging proberen net als je kindje nu steeds vaker gaan doen en langer proberen. Komt het vanzelf goed. Of ze moet er idd pijn van hebben maar vele oefening baart kunst.
 
Heb je al geprobeerd om niet helemaal plat tummy time aan te bieden. Dus bijv op je borst. Dan is het minder zwaar voor je dochter om haar nek omhoog te houden. Ik loop ook voor mijn dochter bij de fysio. Dit gaan ze als je naar de fysio gaat zeker adviseren.


Als het goed gaat steeds platter leggen tijdens de tummy time
 
Wij hadden in het begin een kussen van fisherprice. Een soort brede u vorm, zwart/wit met wat knisper en bijt dingetjes eraan. Daar kon ze met haar armpjes overheen hangen, en dan ligt ze dus niet helemaal plat maar in een helling. Dan is het inderdaad minder zwaar. 
ook hadden we van Done by Deer een babyspiegel, een soort kussentje dat rechtop stond in de hoek van de box, met aan de voorzijde een veilige niet glazen spiegel. Dat stimuleerde het hoofdje ophouden enorm, want vond ze grappig. 

Maar een paar seconden is al een goed begin hoor, lekker door oefenen.
In het begin vond mijn dochter tummy time sowieso verschrikkelijk, werd pas vanaf een maand of 4/5 iets dat ze zonder huilen wilde doen. Dan kunnen ze ook beter de kamer rond kijken en is het wat interessanter. 
 
Terug
Bovenaan