Fysio, Cesar, Mensendieck? Last van mijn rug! bij wie lopen jullie?

A

Anoniem

Guest
Elke keer (zo eens in de 3 weken) schiet het mij in de onderrug. Ik heb er dan een aantal (5) dagen last van en het trekt steeds meer naar boven toe.
Ik kan nog wel lopen maar echt heel goed gaat dit niet.

Voor mijn zwangerschap had ik er ook al last van.

Nu ben ik het een beetje zat, omdat ik nog wel de hele week aan het werk ben.

Waar loop jij met klachten in je rug?

En hoe moet je dit regelen met de verzekering? Via de therapie zelf? Via je dokter? Of gewoon een therapeut opbellen?

Ik heb zorgpakket 2 van de Menzis, ik ben dus 100% verzekerd.

Wie kan mij informeren?

Bedankt!!

Groeten, Linda
(23 weken zwanger)

Hoi Linda,

Ik heb dan wel geen last van mijn rug maar bekkenklachten en loop bij de cesarterapeute. Ik denk dat dit ook voor rugklachten wel goed is maar mischien heb je meer baad bij fisio, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je tegenwoordig geen verwijzing van de huisarts meer nodig hebt voor fisio maar voor cesar moet dat nog wel. Mischien is het zoieso wel handig om dat even met je huisarts te bespreken?

Sterkte met je rug en natuurlijk met je zwangerschap verder!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en vandaag precies 17 weken zwanger van de 2e

Hoi,

Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de Mensendieck. Dit omdat het bij mij puur een houdingsprobleem is. De buik (en voorgevel) worden zwaar, ik hel teveel naar voren en sta daardoor met een holle rug. Overstrek mijn knieen etc. De houdingsadviezen werken bij mij heel goed. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik te lang doorgegaan. Met als resultaat dat ik ook na de bevalling nog een aantal sessies nodig gehad heb. Dit keer was ik er vlotter bij. Ik herkende de klachten, en ben gelijk naar de huisarts gegaan.

Sinds januari is het zo dat je voor fysio gelijk naar de fysiotherapeut kunt. Maar een bezoekje aan de huisarts is niet verkeerd. Misschien heeft hij/zij een heel ander advies voor je.

Sterkte!
Groetjes, Kat (27 weken en 1 dag)

Terug
Bovenaan