Fysiotherapeut

Een nogal intiem vraagje, hebben meer dames hier last van? Ik ben verwezen naar een bekkenbodemfysiotherapeut omdat ik licht urineverlies heb. Vooral bij hoesten en niezen. Erg vervelend en genant...

Tja, je bent niet de enige... Ook bij traplopen en lange stukken wandelen. Het schijnt te maken te hebben, dat ze bij het zetten van de knip ook de bekkenbodemspier 'meenemen'. Het hoort met de tijd vanzelf over te gaan en is eigenlijk heel normaal te zijn volgens de gyn. Ik doe nu twee keer per dag 10x mijn bekkenbodemspier aanspannen en weer ontspannen (als het ware plas ophouden).

Genant, maar hoort er helaas bij :)

Ik heb er nu geen last van (waarschijnlijk ivm keizersnede), maar had ik tijdens de zwangerschap af en toe wel, vooral met niezen.
Heel vervelend inderdaad, maar het blijkt heel normaal te zijn.
Zoals Jacqueline zegt, goed je bekkembodemspieren trainen. Dit had ik bij de zwangerschapscursus geleerd en dit heeft mij wel geholpen.

Succes ermee!

Nou je bent echt niet de enige hoor die daar last van heeft. Ik heb er nu geen last van denk omdat ik een keizersnede heb gehad maar bij de eerste had ik het inderdaad ook wel eens. Dat is gelukkig met oefeningen vanzelf weer overgegaan. Dus niets om je voor te schamen hoor. Hoop dat de fysio gaat helpen suc6 ermee!

Ik heb gelukkig geen knip gehad ... dus ik weet dat de bekkenbodemspieren niet 's doorgeknipt zijn. Had gelukkig maar een paar hechtingen nodig. Ik had de bekkenbodem juist behoorlijk getraind tijdens de zwangerschap en ook doordat ik paardrij had ik een sterke bekkenbodem. De verloskundige heeft m zelfs behoorlijk moeten oprekken en helpen tijdens de bevalling. Ik had ook een groot kind bijna 9 pond en een lange persfase dus ik denk dat dat ook mee speelt... Ik hoop dat de fysio me kan helpen ja want ik voel me net zo'n tena lady

Hoi Eva.

Ik had er na de eerste bevalling (zonder knip) ook last van hoor!
Heb er ook heel lang last van gehad.
Tijdens deze zwangerschap had ik er ook veel last van.
Nu na de bevalling (met knip) heb ik er geen last van.
Dus weet eigenlijk niet waar het aan ligt.
Hoopt dat de Fysio je kan helpen.
En het is niets om je voor te schamen hoor, heel veel meiden hebben hier last van!

Liefs Danielle

Terug
Bovenaan