Géén eitjes bij IUI??

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij zijn vorige week voor het eerst begonnen met IUI, erg spannend allemaal. Na 1,5 jaar geprobeerd te hebben lukt het ons niet om op de natuurlijke manier zwanger te raken, alle bloedwaarden etc lijken goed en alles van mijn man ook. Er is dus (nog) geen verklaring voor ons waarom wij niet zwanger kunnen raken, maar mochten ronde 1 en 1 van IUI niet slagen dan gaan we een kijkoperatie doen om te kijken of ik ook endometriose heb. </p><p>Nu ben ik vorige week vrijdag 8 april begonnen met het spuiten van Menopur, en had ik gisteren de 15e mijn eerste echo. Hoopvol (ik was bang voor evt overstimulatie omdat ik vorig jaar bij gynaecoloog ben geweest en ik toen uit mezelf al 2 grote eitjes had) begonnen met de echo en de arts zag links niks maar rechts wel een hele grote. Achteraf bleek dat er helemaal nog geen eitjes waren. Er zat alleen een cyste van 22 mm die er de vorige keer ook al zat  hier was ze mee in de war. Nu moet ik maandag a.s. weer om een echo en dit weekend door blijven  gaan met de menopur 75. Is er iemand die ervaring heeft met het helemaal niet hebben van eitjes? Is dit normaal?? Nu heb ik 4 a 4 weken geleden wel een boostervaccinatie gehad en hierdoor is mijn menstruatie wel steeds helemaal ontregelt. Ik vermoed dat het hier dan mee te maken heeft en dat deze ronde direct al helemaal in het water valt. Ik was erg teleurgesteld en weet niet wat ik hier allemaal van moeten vinden, ik kan er ook niks over vinden op internet over helemaal géén eitjes hebben tijdens iui vandaar dat ik hier mijn vraag maar even uitzet... Ook is er niks gezegd over de cyste in mijn rechter eierstok, kan dit kwaad of moet deze verwijderd worden?? </p><p>Ik hoop op een reactie van iemand ?</p><p>Groetjes Daan</p>

Ik kan je helaas niet helpen, na mijn gewone 2e vaccinatie kreeg ik 1 keer geen ongesteldheid. Ik heb om die reden dan ook geen booster genomen. Ik schrok hiervan. Het zou dus best zo kunnen zijn. Ik wens je veel succes met het proces!

Hoi, ook hier geen ervaring. Ik heb de booster overgeslagen wegens rommelige cyclus na vaccinaties. Ook wij zitten in een traject dus dat was het mij niet waard, dus heb boosters niet gehaald. Ik heb op dit moment ook met een cyste te maken, die niet weg gaat. Die is nu nog steeds 30mm. Het kan geen kwaad zeggen ze bij mij, maar als hij weer mee gaat groeien (vorige ronde 65 mm) dan kan hij de boel in de weg zitten. Zou vanzelf weg moeten gaan, schijnt bij heel veel vrouwen wel eens voor te komen.. Veel succes verder! Weet hoe vervelend het is als het niet wil lukken..

Hoi dames, bedankt voor jullie reacties!

@Just-Me Ja ik snap het, ik heb ook heel lang getwijfeld of ik de booster zou nemen en uiteindelijk wel gedaan omdat ik in een risicogriep zit. Jeetje ik wist niet dat cystes zo kunnen meegroeien! ? Zit je cyste ook in je eierstok of heb je deze op een andere plek? In welk traject zitten jullie nu? Dankjewel, ja is vervelend indd maar we houden moed.. Soms is dat deze ene dag makkelijker dan de andere, maar dat zullen veel dames hier wel herkennen! 
Groetjes Daan

@Daan, zeker, elke dag is er weer een! Soms gaat het prima en soms heb ik zo’n dag dat ik gewoon ergens tegen aan wil slaan ofzo ?
De cyste zit bij mij op mijn linker eierstok. Ik hoop dat hij niet reageert op de GonalF en gewoon verder krimpt! Ik heb zelf net de overstap gemaakt van Letrozol naar GonalF/Ovitrelle. Ik probeer zwanger te raken van ons eerste kindje middels een donor (getrouwd met een vrouw, dus wij kunnen oefenen wat we willen, maar dat gaat niet lukken ?) Zitten nu bijna een jaar in het ziekenhuis traject. Voor nu nog met zelf inseminatie, maar wel met het oog op een stap verder als dit niet werkt.. Hoe gaat het ondertussen met jou?

@Just-Me Haha ja herkenbaar ? Oke ik zit nu aan Menopur en ovitrelle, vanmorgen weer een echo gehad en weer geen eitjes helaas. Nog 3 dagen proberen, woensdag nog een echo en anders wachten we af tot ik weer ongesteld ben en dan gaan we andere hormonen gebruiken, weet nog niet welke. 
Haha ja dan ben je sws afhankelijk van het ziekenhuis indd! Ook al een jaartje onderweg, gaat snel eigenlijk maar ook weer veel te langzaam he ? Spannend, is voor ons ook voor ons eerste kindje!! Wat gaat de volgende stap voor jullie zijn? 

@Daan, dat is nog niet bekend. We zijn we bezig met aanmeldingen, want er zijn wachttijden voor vervolg behandeling (ons ziekenhuis gaat niet verder dan ovulatie inductie) Dus zo rond de zomer of net erna horen we daar meer over denk ik. We hebben nog niet direct haast met een vervolgstap, maar we wilden wel vast de aanmeldingen geregeld hebben!
Wat balen dat er niets gebeurd… Kan een hele zoektocht zijn, om dat ene middel te vinden wat het beste werkt hè. Spannend dus ook voor jullie, weer een overstap naar een ander middel? Maar voor nu is er dus nog een beetje hoop? Ik duim voor een verrassend goede echo???

@Just-Me Ooh op die manier, ja snap dat je dat geregeld wilt hebben, wat klaar is is alvast maar weer klaar! 
Ja het is indd een hele zoektocht, helaas was de echo gisteren weer niet goed dus we gaan hoopvol naar de volgense ronde met andere medicatie. Ben erg benieuwd welke ik dan ga krijgen! Ik wens jullie veel succes met alles ? Hopelijk hebben we beide binnenkort een positieve test in handen! ?

Terug
Bovenaan