Gênant: Volle darmen en dikke buik

Weet niet of jullie er ook last van hebben maar ik heb een hele dikke buik vol lucht en volle darmen. Kan ook erg moeilijk naar de WC.

Het is misschien gênant maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Nu kreeg ik van een vriendin de tip om op de nuchtere maag 2 kiwi's te eten en een glas water te drinken. Dit werkt erg goed. Daarnaast kun je natuurlijk ook pruimen eten.

Hebben jullie nog meer goede tips?

yep ook hier hetzelfde probleem!
Dat versterkt wel mijn gevoel dat ik dan toch echt zwanger ben... Vandaag voor de zekerheid nog een keer testen...

Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat het eten van een kommetje special-k erg goed hielp.

Ja, heel herkenbaar!
Op nuchtere maag 2 kiwi's (of meer zelfs) en een glas lauwwarm water (evt met wat citroensap erdoor)!
Doet wonderen! :)

Hier ook herkenbaar. Maar als ik dan moet gaat het wel makkelijk gelukkig! Duurt alleen wat langer dan normaal, dus dan inderdaad een opgeblazen buik of ik al ruim 3 maanden onderweg ben zeg maar. Gelukkig gaan de broeken nog dicht. De kiwi en het water helpen wel!

Heb bij de tweede zwangerschap ook een tijdje movicolon mogen gebruiken van de huisarts. Maar dat moet wel allemaal in overleg. Je kan er altijd om vragen als het echt niet meer leuk is.

hi, ja dat schijnt te maken te hebben met de hormoonhuishouding, helemaal teken van zwangerschap dus, maar goed, je wilt niet nu al met een dikke buik rond lopen.
ik ga die kiwi's en lauwwarm water ook es proberen ;)

ik ga morgen ook maar eens de kiwi's in huis halen, ik heb niet alleen een opgezette buik, maar helaas ook diarree en misselijk. hopelijk gaat het morgen wee iets beter

Terug
Bovenaan