Als je recent gestopt bent (minder dan 6-12 maanden) met hormonale anticonceptie kan het nog steeds zo zijn dat je cyclus daardoor in de war is, al is die kans wel kleiner als je al een paar keer op rij een stabiele cyclus hebt gehad. Maar ook ziekte, stress, dieet- of medicatiewijzigingen (inclusief supplementen) kunnen een andere cyclus veroorzaken. Ik heb zelf deze maand een soortgelijke ervaring (NOD was dinsdag dacht ik, maar niet ongesteld en negatieve testen, én afgelopen vrijdag ivm symptomen eerst een negatieve zwangerschapstest gedaan, maar wel een positieve ovulatietest gehad). Ik denk dat het bij mij aan een ander dieet ligt, want ik heb de eerste 2 weken van mijn cyclus heel anders gegeten dan normaal (nagenoeg vloeibaar ivm niet zo soepel verwijderen van verstandskiezen). De kans dat 5 dagen na de eisprong een eventuele zwangerschap al gevonden wordt in het bloed is vrij klein omdat de innesteling meestal pas later is, ik denk dat je eigenlijk alleen af kan wachten of je volgende week ongesteld wordt (net als ik dus), tenzij de bloedtest dus toch wel iets laat zien.