Ga jullie verlaten (tijdelijk)

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal....

Ik vind het echt super leuk en gezellig hierzo, er is alleen 1 nadeel doordeze super gezellig forum ben ik teveel bezig met het zwanger worden, ik ga 1000 keer me kansen uitlopen rekenen of ik wel of niet zwanger kan zijn, wanneer ik weer verhalen lees die me bekend voorkomen.
Ik denk dat het beter is als ik gewoon tijdelijk iets anders ga doen voormezelf, want het is steeds zo'n teeurstelling wanneer ik ongie word.
Mijn NOD is 7 November en ik ben alleen maar zenuwachtig ik merk het aan alles, trillen van me benen de hele dag door snoepen en eten, snel opvliegerig pfffffff, ik weet het allemaal ook even niet meer.
Maar ik weet dat ik door deze site het zwanger worden alleen maar ga zien als een soort opsessie, zijn er andere meiden die dit herkennen?
Of is het gewoon mijn zenuwen of ik wel of niet ongesteld ga worden?
Ook had ik vorige maand last van allerlei verschijnselen waardoor ik echt dat dat ik zwanger was, totdat ik een test deed en hij was negatief na die test werd ik kalmer en ja hoor de volgende dag was ik ongie.
Weet iemand of het zwanger raken sneller gaat wanneer je al een kindje heb gekregen of heeft dat er niets mee te maken?
Nou na vandaag blijf ik denk maar even kalm.
Ik ga denk maar weer verder met me hobby, sierade maken

Groetjes Peggy

Hoi Peggy,

Ja, ik herken dit wel hoor! Ik had dat voor mijn vorige zwangerschap ook. Het werd echt een obsessie. Vervolgens zeiden mijn man en ik tegen elkaar: effe rust, effe hier niet meer mee bezig zijn en ons op andere dingen focussen. We gingen vervolgens carnaval vieren en op wintersport ennnn.......... ja hoor, ik was zwanger.
Zo ging het ook bij mijn vriendin. Na lange tijd even de gedachten op iets anders focussen en .... ook zwanger.
(Zowel mijn vriendin als ik hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden).

Je hoort wel vaker dat het bij de tweede sneller gaat. Veel mensen om mij heen zijn al weer zwanger terwijl de eerste net een jaar is.....

Dus proberen om de komende tijd inderdaad andere hobby's te zoeken of lekker te sporten of zo en wie weet?

Ik betrap mijzelf er ook op hoor. Dit is voor mij pas de tweede ronde maar ik zit al weer elke dag op dit forum en op babybrabbel en op obgyn net etc. etc..........

Succes en geniet effe van andere dingen (als het je lukt )

Groetjes, Rosanne mama van Quentin

Hallo Rosanne

Ik hoop dat het me gaat lukken, sporten lijkt me een goed idee, maar weet je wat ook mijn probleem is, op mijn werk is het niet altijd druk en ik werk de hele dag met de computer, dus wanneer ik niks te doen heb ga ik op het forum zitten lezen.
Maar wat zei je nou over een site obgyn? net?
Wil je mij er een paar geven(sites die je weet waar ik wel wat leuks ka doen ) hahahahah
Ja ik merk het alweer het is erg moeilijk!
Haahahahahah Nou alleen vandaag nog dan.
Morgen ga ik wel een goed boek lezen ofzo of me bezig houden met wat anders hahahahah..

Groetjes Peggy

Ha Peggy,

Nee, das niet de bedoeling hè? Je zou effe wat anders gaan doen hihi!!

Obgyn net vind ik altijd via google want als ik de naam rechtstreeks intyp is het een heel gedoe om de site goed te vinden.

Dus google en dan obgyn net en dan krijg je een rijtje met sites en dan de tweede of derde rij waarbij vermeld staat: vrouwen site bla bla bla... die moet je hebben. Dan kom je op een site van een gyneacoloog en daar hebben allemaal vrouwen in de loop der jaren vragen gesteld (nu nog steeds) je hoeft dan alleen maar een trefwoord in te typen in het zoekgedeelte en je vindt van alles over dat onderwerp.

Verder op de site zwangerschap.pagina.nl en baby.pagina.nl vindt je weer allerlei links naar andere sites.

Ik ken dat wel hoor. Ik zit op het werk ook vaak tussen de bedrijven door op deze sites te kijken.

Veel plezier er mee en ook wel aan het werk hè

Groetjes,
Rosanne

Hoi!

Ik herken het! Ik ga ook (tijdelijk) afstand nemen van zwanger worden. Maar ha ha, sneller zwanger als je er al één hebt!?? Vergeet het maar!!!
Tenminste bij mij is dat niet zo. Ik heb een zoontje van 8 mnd. Bij hem was het in 1x raak. Maar sinds de bevalling is het bij mij een puinhoop. Ik heb cyclussen van 50-55 dg en eerst van 34-47dg. Voor de bevalling was het altijd erg regelmatig, prrecies 31dg. Ik heb nu zelfs de vrees dat het niet meer goed komt. Heb de ha al gebeld, maar ik moet wachten tot in ieder geval januari. Het is uitgesloten dat ik nu een eisprong heb. Dus voorlopig ook niet zwanger vrees ik.
Inderdaad kan stress of het er teveel mee bezig zijn het zwanger worden ook belemmeren, dus het is verstandig om er relaxter mee om te gaan.
Ik las een keer ergens. "Een baby wordt altijd op zijn verjaardag geboren." En dat is ook zo. Ons gestress staat dat alleen maar in de weg!

Succes ermee!

Groetjes
Karin

Hoi,

Ik denk wel dat je door allerlei web sites er meer mee bezig bent. Heel veel mensen zeggen: je moet er niet zo mee bezig zijn en het komt vanzelf maar hoe kun je er niet mee bezig zijn als je uiteindelijk de beslissing neemt om te proberen een kindje te verwekken. Ik denk dat je altijd aan het dagen tellen blijft. Ik vind het ook moeilijk om alles van me af te zetten. Misschien is het toch een goed idee om iets minder op internet te zitten.

Iedergeval heel veel succes ermee!!!!

Gr. Natalie

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Nou het wilt me toch niet echt lukken hoor (en dat na 1 dag al)
Ik maakte gister deze nieuwe discussie aan en natuurlijk moest ik vandaag kijken of er reacties gekomen waren.
Ik heb wel gemerkt wanneer ik op werk ben ik er teveel mee bezig ben, want wanneer ik thuis ben ben ik te druk met me huisje me mannetje en natuurlijk me kleine!
Het enigste wat ik maar niet uit me hoofd krijg is steeds wanneer we geklust hebben ik daarna de gedachten heb owhh misschien raak ik wel zwanger nu en ik weet dat is FOUT!
Maar ik kan er niks aan doen, helaas, nou de tijd zal het uitwijzen.
Ik moet gewoon maar wat kalmer aan doen.
Maar 7 november is mijn NOD, dus misschien dat ik daarom juist nu ook erg zenuwachtig ben.
Ik heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met wanneer ik ongesteld moet worden enzo, het lijkt nu allemaal zo lang te duren, terwijl hiervoor ik altijd dacht jesus nu alweer ongesteld, hahahahahah het zit teveel in me hoofd.
Maar ja er komen nu genoeg andere dingen aan waar ik me bezig mee kan houden, zoals sinterklaas voor me kleine, kerst, visite enzo.
Dus ik hoop dat dat mij zolang afleid en ik me minder bezig hou met zwanger worden.

Groetjes Peggy

hallo meiden,
Moest even reageren toen ik dit las...zooooo herkenbaar! Wij zitten nu in ronde 4/5 (ben gelukkig die tel kwijt..) en vanaf 1 juli gestopt met de pil voor kindje nr 2! We hebben al een pracht van een dochter van bijna 2,5 jr. Maar ook die kwam heeeeeel snel (nog sneller dna gepland) en dit ken ik dus niet, dat wachten dat tellen en dit forum!!
En inderdaad ben ik er heilig van overtuigd dat ik er teveel mee bezig ben. Probeer ook soms bewust niet achter de comp te gaan zitten, want dan lees ik ook weer iets niet wat ik moet gaan opzoeken. Het is vorige maand al iets beter gelukt om het los te laten, en akuut ook een betere cyclus. Nou deze maand wil ik eigenlijk (ben net NOD geweest..) vanaf 2 weken niet meer doen...we zullen zien..
Maar sterkte allemaal met het klussen en eventueel ook het afkicken!
Ik denk echt dat minder ermee bezig zijn beter voor ons is...dus zullen we deze site maar opheffen??? HAHA grapje hoor...
x mij
ps ga nu natuurlijk nog wel even op de site kijken hieronder genoemd

Terug
Bovenaan