Gaan er nog meer voor de tweede keer IVF (dus al een kind)

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me dus een beetje voorstellen. Ik ben Inge, 35 jaar, moeder van Maaike (02-07-2007). We hebben haar gekregen na een IVF traject in 2006-2007. Nu zijn we heel erg aan het denken of we nog een keer het traject ingaan.

We hebben altijd gezegd dat we graag twee kindjes willen maar na de bevalling van Maaike heb ik nogal last gehad (nog een beetje) van een PND. Nu ben ik vooral erg aan het twijfelen of het niet veel te zwaar wordt. Er is ons gezegd dat wij zeker niet op een gewone manier zwanger zullen worden.

Wie weet hoe het in zijn werk gaat als je een tweede kindje wilt. Moet je eerst langs de huisarts of is dit niet nodig.

Groetjes
Inge

Hallo Inge,

Wij zijn net begonnen voor ons 2e IVF traject en dus voor ons 3e kindje. De eerste keer hebben wij een tweeling gekregen. Onze tweeling is op 9 feb. 2007 begonnen. Het is wel druk, maar erg gezellig.

De zwangerschap van de tweeling was achteraf gezien wel heftig, op het moment zelf onderga je het. Maar ik hoop dat de zwangerschap deze keer niet zo medisch is, maar ik heb er "alles" voor over om weer zwanger te zijn. Ik weet waar ik het voor doe.

Ik merk dat ik het  2e IVF traject anders beleef. Enerzijds weet ik precies wat er gaat gebeuren, anderzijds is het wel spannend. Het is fijn om te weten dat het al een keer gelukt is, dat geeft vertrouwen. Door de drukte met de tweeling heb  ik ook minder tijd om er stil bij te staan.

Voor deze behandeling zijn we eerst  naar de huisarts geweest. Die heeft direct een verwijsbrief voor de gynaecoloog meegestuurd. Met de gynaecoloog hebben we toen het nieuwe traject doorgesproken.

Veel succes met het maken van een keus.

groetjes,
Martine

Hoi Inge,

Wij zitten nu nog niet aan een 2e te denken, ja wel te denken maar we zijn er nog niet mee bezig.
Tessa is van 18 Oktober 2007, dus pas 7,5 mnd oud. We willen eerst nog uitgebreid van haar genieten. Tessa is van onze 1ste IVF-poging.
Ik vraag me ook al een tijdje af hoe het in zijn werk gaat voor een 2e of 3e kindje.
We willen het  eerst weer zelf proberen, er hoeft er tenslotte maar 1 door te zwemmen.
De reden dat wij in de MM zijn beland is slecht zaad.
Maar zou je op een gegeven moment zo weer naar de gynocoloog kunnen stappen voor IVF of moet je eerst weer een paar onderzoeken  laten doen?

groetjes Marielle

Hoi,

Wij zijn ook voor een 2e kindje gegaan via icsi.
Onze 1e is dan wel spontaan gekomen (terwijl dit volgens de artsen echt niet kon...) maar toen zaten we al volop in het traject. We hadden een mislukte icsi achter de rug en paar maanden later was ik spontaan zwanger.
Daarna hebben we het toch weer een tijdje geprobeerd maar uiteindelijk ook weer de stap genomen. Wij hebben toen de huisarts gebeld en die gaf ons meteen een verwijsbrief.
We kregen daarna van de ivf-poli te horen waarom we hun niet gewoon rechtstreeks hadden gebeld......waren we sneller aan de beurt geweest......
We hebben toen weer 2 mislukte pogingen gehad en hebben daarna ruim anderhalfjaar rust genomen en toen heb ik wel rechtstreeks het ziekenhuis gebeld en ik kon vrij snel komenen werd meteen ingepland en inmiddels ben ik 12 weken zwanger van ons 2e wondertje.
Dus....als je het besluit hebt genomen dan zou ik gewoon proberen eerst het ziekenhuis te bellen (daar ben je toch al bekend) en mochten ze bij jou in het ziekenhuis toch eerst een verwijskaart willen dan kun je altijd nog langs de huisarts.

Het heeft ons de laatste keer echt gescheeld qua tijd want had absoluut niet verwacht dat we vrij snel aan de beurt zouden zijn. (het lijkt erop of we er echt tussen zijn gepland zo snel ging het ineens allemaal)

Succes met je beslissing nemen!!!

groeten.

Nikita

Hallo,
Ook wij zijn bezig met ons tweede wondertje via inmiddels IVF.
Onze dochter is een wonder zonder IVF. Ik bleek zes weken na
een operatie aan de eileider zwanger te zijn. Inmiddels is ze bijna
vier jaar oud en proberen we deze hele tijd alweer zwanger te worden, helaas.
Zes IUI pogingen gehad en nu onze eerste IVF, de terug plaatsing is net
twee dagen geleden dus dat duurd nog een hele tijd om te kijken of het
gelukt is. Vandaar dat ik ook bijna elke dag even op het forum ben,
ik vindt het fijn dat jullie allemaal het zelfde meemaken (helaas wel)
groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Het is inderdaad fijn om mensen die in hetzelfde schuitje zitten te spreken....
Wel spannend voor jullie...de 1e ivf en nu in de wachtweken. Wil je heel veel succes wensen!!!!! Weet helaas maar al te goed hoe het voelt....

groetjes,

Nikita

Hee Inge...en alle andere meelezers,

Heel toevallig zeg dat je deze vraag nu hier plaatst.....zat met predies dezelfde in mijn hoofd!!!

Ons dochtertje is na een 3e ivf gekomen, zij is 7 maanden oud. Wij denken ook over opnieuw starten met een ivf ( vanwege milde endometriose en miskramen). Twijfel alleen of het te vroeg is...wil eigenlijk niet lang wachten, maar weet niet of we nu al zouden mogen starten ofdat we eerst een jaar zelf moeten proberen?!

Ga denk ik morgen eens bellen met de ivf afdeling van het ziekenhuis.

Liefs Anne

Hoi allemaal,

wat geweldig om te zien hoeveel mensen er reageren. Zat al een tijdje te twijfelen of ik een berichtje zou plaatsen. Maar ik zie wel dat ik het veel eerder had moeten doen. Ik denk dat ik binnenkort maar even ga bellen.

Hoi Anne,

Mijn huisarts heeft mij aangeraden om te wachten tot Maaike 1 jaar oud is om weer opnieuw in het traject te stappen maar dat is meer vanwege een postnatale depressie waar ik nog niet helemaal uit ben. Volgens mij is er niet echt een termijn die gehanteerd wordt voor je weer in een IVF traject mag stappen. Ik kan me voorstellen dat ze zeggen wacht in ieder geval negen maanden omdat ze zeggen dat het zo lang duurt voor je lichaam weer helemaal in orde is. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan