gaan jullie ook?,

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden.

wij zitten  nu in ronde 14 als ik het goed heb we zijn in eind november 04 gestopt met de pil.
mij vriend is er minder mee bezig dan mij hij wil ook heel graag vader worden maar bij de vrouw speelt het veel meer denk ik.

mijn vraag is zijn er al meiden die  naar de huisarts of naar de gyn zijn geweest als je al langer dan een jaar bezig bent?
en wat gaan ze dan met je doen?.
wij nog niet mijn vriend wil liever ook nog niet hij wil het nog wel gewoon proberen.

lineke22.

Hoi Lineke,

Ik ben zelf reeds moeder van een zoontje en wij zijn bezig voor een tweede, vandaar dat ik hier ook op dit forum rondwaar.

Wij zijn toentertijd twee jaar bezig geweest om zwanger te worden. Na een jaar zijn we via de dokter bij de gyneacoloog terecht gekomen en werd mijn bloed onderzocht en bij mijn man werd zijn sperma onderzocht. Toen alles in orde bleek werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis voor een HSG onderzoek. Hierbij wordt er vloeistof in mijn baarmoeder gespoten waarbij dit doorloopt tot helemaal in de eileiders. En ze konden dan middels rontgen kijken of er bijvoorbeeld een verstopping zat in de eileiders.
Ook dit was in orde. Dus toen moesten we een half jaar wachten en als we daarna nog niet zwanger waren dan zouden we ICI gaan doen (opgewerkt (??)  sperma wat direct in mijn baarmoeder gespoten zou worden.

Maar dit bleek dus niet nodig. Schijnbaar had dat HSG onderzoek ertoe geleid dat bij mij de boel goed open gespoten was waardoor ik dus zwanger raakte. Of het is gewoon via de natuurlijke weg gegaan.

Dat is een beetje mijn verhaal. Misschien heb je hier wat aan maar het kan maar zo dat het bij iemand anders helemaal anders verloopt. Als bijvoorbeeld in het bloed iets niet goed is of zo. Daar weet ik als leek natuurlijk niets van.

Ik wens je heel veel succes en probeer er toch met je vriend over te praten. Misschien denkt hij er wel hetzelfde over maar uit hij zich niet zo als wij vrouwen inderdaad! Dat lucht heel erg op als je meer duidelijkheid hebt wat je partner wil.

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan