gaan lopen en gewichtsverlies?

Hallo allemaal,

Ik hoor altijd dat kinderen die gaan lopen door het verbruiken van meer energie gaan ''afvallen''.

Nu mijn vraag hadden jullie kinderen dat ook.

Mijn dochtertje begint nu met lopen aan het handje en een paar pasjes los.
Maar ze is zo iel dat ik een beetje bang ben voor het gewichtsverlies.
Vandaar mijn vraag.

Ze is 16,5 maanden en weegt 9 kilo (gister laten wegen)
Was juist zo blij dat we nu net aan de onderste lijn van de groeicurve hangen.

Ik hoop dat iemand me er wat meer over kan vertellen.

groeten joyce

Hoi Joyce,
Het wordt idd vaak gezegd dat kinderen afvallen. Maar meestal wordt dat gezegd als kinderen een beetje stevig zijn volgens mij. Dan hoor je vaak als ze gaan lopen gaat dat er wel weer af.
Maar mijn oudste (zoontje) is vanaf het begin groot en zwaar geweest. Hij zat (en zit) altijd boven de bovenste lijn van de groeicurve. Wij dachten ook....als hij gaat lopen dan gaat dat er wel af hahahahha niet dus. Nou ja...ook niet erg. Als lengte en gewicht maar in verhouding zijn. Mijn jongste (zoontje) zit qua lengte ook boven in de groeicurve, maar gewicht niet. Hij is gewoon veel lichter van bouw. Maar sinds hij kan lopen is hij wel in gewicht (in verhouding met de lengte) iets afgenomen. Maar de jongste is ook heel beweegelijk, zit nooit stil en als hij loopt, dan rent hij gewoon. Hij eet dan ook veel meer, maar verbrand ook veel meer. Terwijl de oudste rustig kan zitten spelen of tv kijken.

Ik zal me als ik jou was dus nog maar geen zorgen gaan maken. Wacht het gewoon even af.......alle kindertjes zijn verschillend.
Ik hoop dat je wat aan mij verhaal hebt. Veel suc6 met je dochtertje!

Groetjes Renate

Hoi Joyce,
Mijn zoontje van 15 maanden (loopt vanaf 12 maanden) is ook niet afgevallen  maar wel duidelijk veel meer gaan eten. Hij verbruikt meer energie dus heeft ook meer nodig. En zijn babyvet zit er nog gewoon hoor. Ik zou me er als ik jou was maar geen zorgen over maken.
Groetjes,
Ingrid

Terug
Bovenaan