Gaan staan in bed.....

Hoi,

Mijn dochtertje is nu elf maanden, heeft sinds een aantal weken door hoe ze van haar rug op haar buik kan draaien. Dit doet ze vooral in bed, waar ze dan vervolgens zit en staat in bed. Maar weinig slaapt. Ze slaapt in een slaapzak, je zou zeggen dat het dan moeilijker zou gaan maar niet dusssss....
Ze heeft nog niet door hoe ze dan terug moet gaan liggen, heeft dan papa of mama nodig om haar neer te leggen en gaat dan slapen als ze moe genoeg is.
Voorheen sliep ze altijd op haar zij, nu niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen dat ze beter blijft liggen en daardoor wat beter slaapt??

Groetjes Patries
 
heyhey

heel lullig misschien, maar je kan dit na mijn idee niet oplossen.
mijn dochertjes deden het ook (oudste is nu 3,5 jongste 14 maanden) dan gingen ze staan, van staan vielen ze dan weer op hun billen, maar weer gaan liggen ho maar!
eerst probeer je er een strijd van te maken. elke keer neerleggen, want ze moet slapen. dan kom je tot de conclussie dat dit niet werkt. op een gegeven moment ben je zo ver dat je zoiets heb van: ze valt vanzelf wel om! en dat werkt!!!
de jongste staat ook vaak in haar bed, of gaat zitten spelen met haar speen of slaapzak. als ze echt moe is, valt ze vanzelf wel om. dan ligt ze dus in de meest rare posities, maar dat geeft niet. als ze niet goed ligt, gaat ze vanzelf wel anders liggen.

ik zou dus zeggen: laat haar maar gewoon gaan! ze valt vanzelf wel om hahaha
klinkt heel zielig, maar is het eigenlijk niet..

wees niet bang dat ze te weinig slaapt, een kind pakt wat ze nodig heeft. das bij t ene kind meer dan bij t andere kind.
oh ja nog een tip: als ze gaan zitten/staan/spelen in bed, is dat een teken dat ze niet moe zijn/geen zin hebben om te slapen... kijk eens hoeveel ze overdags slaapt, misschien kan je dat verminderen zodat ze savonds moeier (is dat een woord??!!?? hahaha) is en dus sneller slaapt ipv gaan staan/zitten enz.

liefs, do
 
Ik sluit me aan bij Do. Gewoon laten staan, gaat het het snelst weer over en wordt het geen spelletje.

Ik zwaai ondertussen even naar Do. Leuk om je hier weer eens te zien!
 
ik denk ook dat het idd niet op te lossen is. Mijn dochter van bijna 8 maanden gaat altijd spelen met der knuffels voor ze gaat slapen. we laten haar lekker gaan en als we zelf naar bed gaan, leggen we haar weer onder de dekens. Als ze erg moe is valt ze eigenlijk direct in slaap, dan ligt ze er nog bij zoals wij haar neergelegd hebben :)
 
Terug
Bovenaan