Gaan staan maar niet meer terug kunnen

Hoi,

Mijn zoontje van net 8 maanden heeft door dat hij kan gaan staan. Hij staat nu de hele tijd in de box en buiten de box wil hij zich ook overal aan optrekken. Hartstikke leuk maar het vervelende is dat als hij in de box staat hij niet meer weet hoe hij weer moet zakken. Dus als hij even staat begint hij te brullen. Als ik hem dan weer op de grond neerleg dan staat hij binnen een mum van tijd weer en begint de hele scene weer opnieuw.
Wat kan ik hier het beste aan doen? Ik probeer al steeds voor te doen hoe hij weer kan gaan zitten, maar dat werkt dus niet echt. Als ik hem laat huilen dan gaat het over in brullen.
Overigens kan hij nog niet zelf gaan zitten. In de kinderstoel of op schoot zit hij heel goed, maar als ik hem op de grond neerzet dan valt hij rustig opzij of naar voren. Is dit normaal op deze leeftijd?

Groetjes,

Martine
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochtertje gaat sinds 2 weken ook constant staan (is net 7 maanden) en kan ook niet meer terug. Ze zit al sinds 5,5 maand stevig, dus daar ligt het niet aan, maar ze heeft niet door dat ze weer op haar gat moet gaan zitten. Dus ben ook wel benieuwd naar een oplossing.

Groetjes,

Anne
 
Hoi hoi,

Leuk he dat ze gaan staan. Mijn dochtertje van bijna 11 maanden kon ook met 8 maanden staan maar ja terug komen is weer een ander verhaal he. Ik haar helpen maar daar werd ze alleen maar bozer om. Ze zijn gewoon gefrustreerd dat het hun niet lukt en je kan daar eigenlijk niet veel aan doen. Ze kunnen het opeens zelf.
Mijn dochtertje kon het denk ik zo'n 2 a 3 weken later zelf en toen kon ze er ook geen genoeg van krijgen. Gewoon geduld hebben komt vanzelf wel. Denk ook niet dat het helpt als je ze helpt. Heb geduld dan kunnen ze het ineens zelf. Dan ontdekken ze hoe het moet. Gaat eerst heel voorzichtig. Moet je  haar nu eens zien hoe makkelijk het allemaal gaat. Ze staat overal aan niks vindt ze eng wat dat betreft.

Groetjes Pinda
 
Hoi,
Niet alleen frustrerend voor de kinderen maar ook voor de ouders. Want opeens sta ik maar hoe moet ik ook alweer terug?? Geduld is inderdaad het woord. Hoewel ik er soms wel heel erg moe van werd. Maar iets later wist Wouter gelukkig ook weer hoe hij moest gaan zitten. En zo gaat dat met alle ontwikkelingen. Even een frustrerende periode, een sprongetje en hij is weer verder. Geniet er maar van ook. Ook dit hoort erbij en gelukkig ontwikkelingen ze zich goed en zijn ze gezond.

Groet
 
Hoi,
Ik heb toen mijn zoontje wel ging staan maar niet meer kon gaan zitten hem wel
geholpen.
Knietjes buigen en dan langzaam zakken. Hiervoor heb ik een hele grote kast met
geduld aan moeten breken.  Want ook hij ging overal en altijd staan.
Maar na een week of 2 had hij het ineens door en was het goed.
Wat was hij (en wij) trots!!!
Het is mooi om te zien, en het gaat zooooo snel.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan