gaan staan?

Hoi,

Mijn mannetje wil sinds kort op getrokken worden tot stand. Hij wordt dan onder zijn oksels ondersteund door mij maar zet zich helemaal zelf met zijn voetjes af zodat ie 'staat'. Hij richt dan ook zijn hoofdje op en kijkt heel nieuwsgierig om zich heen....maar eeh...hij is pas 9 weken. Hij lijkt het heel leuk te vinden, maar ik vraag me af of het wel goed is voor zijn lijfje.

Wie weet dit of heeft dit ook meegemaakt?
 
Hoi,

Mijn zoontje deed dat ook al zo vroeg maar ik hoorde van iedereen dat dat niet goed was omdat zijn lijfje daar nog niet op is gebouwd. bij nicky bleek het overstrekken te zijn en daar kwamen na het eens goed opserveren van nicky nog meer dingen bij( hoofdje ligt niet helemaal recht dus een klein beetje scheef op de romp, voorkeurshouding, hoesten terwijl hij niet verkouden is niet echt dol op knuffelen ) blijkt dat kiss te zijn. Heeft je kindje van dit soort dingen dan zou ik er eens naae een manueel therapeut naar laten kijken die dan wel in kiss mag behandelen. mischien is dit iets waar je wat mee kunt.
ik ben benieuwd.

groetjes angelique
 
Eeh dit vind ik een beetje eng klinken. Wat is dat Kiss??
Hij heeft wel dat ie niet echt gek is op knuffelen. Vooral als je hem in je armen neemt vindt ie niet echt lekker. Met zijn buik op je borst wel.
Maar vaak het idee dat ie liever in de wipstoel of in de box ligt.

Wat is Kiss en hoe erg is dat?
 
kiss kinderen hebben meestal een moeilijke bevalling doorstaan of hebben in een stuit gelegen.
Daardoor (of soms ook zomaar) zijn er nek- of rug wervels scheef gaan staan, dit is wel te verhelpen door bijv een osteopaat.
Vaak huilen deze kinderen meer, vooral als je ze oppakt omdat het vaak pijn doet.
Ook overstrekken ze zich en laten ze zich niet lekker knuffelen.
Vraag het gewoon eens na bij je arts of consultatiebureau.
 
Nou ik zal eens even rustig gaan kijken. Had in de gauwigheid even op internet gezocht en zag ineens allemaal soort schreven vergroeide kinderen....daar schok ik een beetje van.
Hij is wel met de vaccuum gehaald, was echt een rot bevalling. En hij is ook niet zo dol op knuffelen. Maar verder is hij heel relaxed en rustig...als ie het heeft heeft ie er ook niet echt veel last van ofzo.

Maar eeh...waar kan ik dat het beste navragen? In de dames op het cb bij mij heb ik niet heel veel vertouwen eerlijk gezegd. Daar krijg ik altijd van die vage nietzeggende antwoorden...

 
Als de bevalling anders is verlopen als een normale bevalling dan is er een kans dat er kiss voorkomt: tangverlossing, vacuumpomp, snelle uitdrijving dat is bij mij gebeurt lag ook nog met zijn hand op zijn hoofd. er zijn heel veel verschijnselen: kijk anders eens bij www.kiss-kinderen.nl of www.kisskids.nl
het is echt zo verholpen mijn zoontje heeft nu 2 behandelingen gehad en nu nog 2 en dan zegt de mt dat het over moet zijn. je mag ook mijn msn toevoegen dan kan ik alles rustig uitleggen.

groetjes angelique
erannick@hotmail.com
 
Mijn dochtertje is vandaag 7 weken en heeft ook de neiging om te gaan "staan". Voornamelijk als ik haar na de fles tegen me aan houd om een boertje te gaan laten. Volgens de wijkverpleegkundige van het cb komt dit vaker voor, Isis is sowieso erg sterk en heeft een erg goede spierspanning, en kan het geen kwaad. Je moet het alleen niet gaan stimuleren, want qua bouw is zo'n kleintje er gewoon nog niet klaar voor.

Overigens heb ik een hele makkelijke bevalling gehad zonder stuitliggingen, vancuümpompen en andere drama's, dus daar hoeft het echt niet aan te liggen (kan natuulijk wel, maar hoeft niet). Als je je er echt zorgen over maakt kun je natuurlijk altijd naar de ha of de ka gaan voor advies.
 
Terug
Bovenaan