Gaan staan?

Hoi,

Mijn mannetje wil sinds kort op getrokken worden tot stand. Hij wordt dan onder zijn oksels ondersteund door mij maar zet zich helemaal zelf met zijn voetjes af zodat ie 'staat'. Hij richt dan ook zijn hoofdje op en kijkt heel nieuwsgierig om zich heen....maar eeh...hij is pas 9 weken. Hij lijkt het heel leuk te vinden, maar ik vraag me af of het wel goed is voor zijn lijfje.

Wie weet dit of heeft dit ook meegemaakt?

Hoi,

Nikki trekt zich zelf ook al op, niet tot stand. maar totdat ze zit.
Ze kijkt ook al heel wijs om haar heen. En als je haar op haar buik legt tilt ze haar hoofdje op en houd dit zo'n 5 min. vast en ze is pas 4 weken.

Groetjes  van Anouschka
                                      mama van Nikki

Hoi,

Wij hebben de bank onder het raam staan, en als ik Kay op mijn schouder heb liggen voor te boeren dan probeerd hij ook een beetje te staan. Zijn hoofdje houd hij wijselijk omhoog en tuurt zo minuten lang als een klein oud mannetje door het raam naar buiten.. Zijn blik lijkt verbaast, zijn wenkbrauwtjes wat opgetrokken en heeft dan grote kijkers..
Hij is dan helemaal gefasineerd door de bladeren van de bomen, het licht en het verkeer..

Het ontbreekt hem er nog net aan dat er geen autospiegeltjes aan de buitenmuren zijn bevestigd zodat hij alles en iedereen in de straat in de gaten kan houden haha..

Wij moeten dan altijd erg om hem lachen..

Kay is ook 9 weken oud..

hoi,
hier wilt Jari precies hetzelfde....het liefste wil ie steeds blijven staan en dan kijkt ie ook nog met zo'n wijs koppie. Hij zet zich al heel stevig af op mijn benen met zijn voetjes zodat ie ook echt staat. Heb ook alleen ter ondersteuning onder zijn oksels vast. Hij is
 nu 6,5 week, maar deed dit al vrij snel na 1 tot 2 weken. Het is zelfs zo als hij op je schoot erbij zit dat hij mekkert en als je hem dan laat staan is alles oke!
Maar idd. heel goed voor het lijfje zal het niet zijn dus ik doe dat ook niet te lang achter elkaar. groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Hoi,

Thomas is nu 13 weken en ook hij probeert al een aantal wkn. te staan. Ik heb ergens gelezen dat het niet erg is als het kind deze dingen zelf probeert, je moet het alleen niet zelf uitproberen. Ook vindt Thomas het leuk om recht overeind te zitten en sinds vorige week laat hij zich dan naar voren vallen. Echt grappig gezicht.

Groetjes, Ria

Hey,

Hier hetzelfde geval..Anne-Lynn is supernieuwsgierig en kijkt ook heel erg om zich heen als ze op haar buik ligt.
Ook wil ze al vaak gaan staan met ondersteuning, en dan lijkt ze ook al stevig te staan. Maar ik hoorde via de yoga dat het dus helemaal niet goed is...ze zouden dan gelijk gaan staan en het kruipen overslaan..dit is niet goed voor de ontwikkeling van je kindje en ook is het niet goed voor de beentjes...je kindje kan last krijgen van zijn/haar heupjes en kan kromme beentjes krijgen. Dus ik zou het absoluut niet adviseren om je kindje nu al veel te ondersteunen en te gaan staan...af en toe is waarschijnlijk niet erg, maar te veel is niet goed!

Groetjes Marissa

Terug
Bovenaan