Gaan voor 2de kindje maar angst voor fluxus

<p>Hallo, </p><p>Ik heb na mijn bevalling een ernstige fluxus gehad. Ze schatten dat ik zo'n 3 liter bloed ben verloren. De fluxus is ontstaan door een stofwisselingsfout en dus kans op nog een is groot. </p><p>Nu willen we graag een 2de kindje maar zijn er hier mama's die dit ook hebben meegemaakt? Wat is jullie ervaring bij een volgend kindje qua looptijd naar weer zwanger worden? </p>

3 kinderen, 2 bevallingen, 2x manuele placenta en 2x fluxus (2,5 en 3 liter). De eerste keer ben ik bevallen van onze zoons met bijna 21 weken. Dat was in november 2018. In mei 2019 was ik weer zwanger en onze dochter is in februari 2020 geboren. Ik heb geen bloedtransfusie gehad en eerlijk gezegd ook weinig last gehad van het vele bloedverlies

3 kinderen, 3x bevalling, 3 x overmatig bloedverlies, waarvan laatste keer bloedtransfusie.
Diverse redenen (1e x knip meer dan 1 liter verlies, 2e x waarschijnlijk placentaresten, iets minder dan 1 liter, 3x placentaresten bleven achter, operatief verwijderd, meer dan 2,5 liter bloedverlies (en transfusie gehad)). 

Ik ben bij 3 wel ingeleid maar dat was vanwege grote baby en de verwachting dat ik nog lang zou dragen!  
Mijn inleiding.. tsja daar kan ik nog wel een boekje over open doen haha. Maar zou het wel weer doen. Wel een enorme weeenstorm (maar die had ik bij de tweede natuurlijke bevalling ook zonder inleiding). 
Ik zou een gesprek aanvragen met je verloskundige om e.e.a. te bespreken en je angsten weg te nemen. 

Ik snap je angst. Ook ik heb zon 3 liter verloren. 
Ergens vond ik het heel heftig, maar vooral dat ik een uur of 6 heel ziek was maar ze niet wisten wat er aan de hand was. Het leek er blijkbaar in eerste instantie niet op dat het door fluxus kwam..
Wij zijn weer gestart voor een tweede, en ik ben wel benieuwd of we dit volgende keer beter kunnen pijlen zodat we, mocht het weer gebeuren, ze sneller kunnen handelen. Dat zou voor mij veel schelen. Nu ben ik 9 uur later pas op de OK behandeld. 

Hoi, 
Ik weet dat jullie berichten 1 jaar oud is en ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan? 

ik heb zelf namelijk bij mijn eerste bevalling ook fluxus gehad en 10 maanden geleden bij mijn 2e ook. Alleen ze konden niks doen want mijn adres waren dicht geklapt en werd ik uiteindelijk in de ok verder geholpen en hebben restjes van de placenta weggehaald. 

Terug
Bovenaan