Gaan voor 2de kindje

<p>Hoi dames,</p><p>In December 2019 hebben wij ons eerste kindje gekregen en nu kriebelt het enorm om al voor een 2de kindje te gaan. </p><p>Meer dames die kort op elkaar 2 kindjes hebben, of daar voor wouden gaan?</p><p>Nog niet zwanger hier, ben benieuwd hoe lang het dit keer duurt. (1ste kindje, na 6 maanden met stoppen pil).</p><p> </p>

Mijn dochter was 1,5 toen mijn zoon werd geboren. Hij is nu 4 weken oud. Het is wel pittig hoor, ben blij dat mijn man veel thuis is door corona. Ondanks een vlotte bevalling en géén hechting (voordeel van een tweede, man wat was die bevalling 10x beter!) is het wel even aanpoten die eerste weken. Maar het is ook prachtig, mijn dochter is héél blij met en trots op haar broertje ?
De zwangerschap was wat zwaarder, naast dat ik veel meer misselijk was dan bij mijn dochter kon ik natuurlijk ook niet even liggen als ik moe was ofzo, met een drukke dreumes.
Ik hoop dat het jullie snel gegund is! 

Hier ben ik zwanger geraakt toen de oudste 13 maanden was. Nu zijn ze ruim 2.5 jaar en 10.5 maand. 
Ik vind het heerlijk zo, 2 meiden dicht op elkaar maar ben ook wel heel blij dat het eerste jaar met 2 kindjes bijna om is. Het is echt keihard aanpoten met 2 ukkies, zeker de eerste maanden. Je bent weer enorm gebonden aan flesjes en slaapjes en met een dreumes in huis die de deur uit wilt is dat niet altijd even makkelijk.
Uitslapen is nu definitief verleden tijd, elke ochtend is één van de twee wel om 6:00 wakker. Bijslapen kan ook niet meer, want de momenten dat ze samen slapen overdag zijn zeldzaam en dan moet ik nodig de wc poetsen ofzo ;) 
Mijn tweede bevalling werd een keizersnede ivm stuitligging,  dat is me zwaar tegen gevallen met nog een dreumes in huis. Ze snapte er niks van dat ik haar wekenlang niet kon tillen en ik kon mezelf amper redden met 2 kleintjes die eerste weken.
Nu schrijf ik het allemaal nogal negatief, maar zo wil ik het niet laten overkomen hoor.. ik zou echt niet anders willen en de meiden zijn dol op elkaar, dat is erg leuk met zo weinig leeftijdsverschil. Maar het is wel een stuk zwaarder, zowel de zwangerschap als het leven met 2 kleintjes. Ik werk op een kinderdagverblijf en ben dus wel wat gewend, maar het is toch hard werken thuis ;) 
Wij willen graag nog een 3e kindje, maar daar wachten we nog even mee.. anders heb ik straks 3 kindjes onder de 4 jaar en dat wil ik écht niet haha.
Succes met het maken van je keuze, ik vind het ook mooi dat de wens 6 maanden na je bevalling al zo groot is! Besef wel dat als het direct raak is, het leeftijdsverschil maar zo'n 16 maanden is.. enerzijds kei leuk, anderzijds ook zwaar, zeker als je oudste tijdens je zwangerschap nog niet loopt! 

hoi! mijn kids schelen 18 maanden.
waar je rekening mee moet houden is dat de zwangerschap én de eerste periode met de baby een stuk zwaarder zullen zijn.
mijn dochter liep mijn gehele zwangerschap nog niet, pas 3 weken voor de bevalling. dus je tilt erg veel met je groeiende buik.
het eerste jaar met 2 onder de 2 vond ik erg zwaar. ze slapen niet altijd tegelijk. dan poept die en dan die andere weer. voeden enz..  
je zal zelf een stap terug moeten doen om thuis de boel een beetje draaiende te houden. niet teveel uitjes enz. slaapgebrek noem maar op.
maar.. had ik het willen missen?  nee!! nu ze 1 en 2 jaar oud zijn geniet ik enorm! ze spelen goed samen, gaan samen op avontuur. slapen samen. Dit gun ik mijn kids zo! En als je er midden in zit merk je niet wat je allemaal gemist hebt. Nu kom ik zelf weer een beetje onder een steen vandaan en is er weer meer tijd en vrijheid om even mijzelf te zijn ipv alleen te moederen.
dus, ja, het is zwaar voor se ouders , maar hopelijk leuk voor de kids!
oja, en ik ben wel blij dat ik nu alles al gehad heb! er komen hier geen kindjes meer. we kunnen als gezin nu steeds meer gaan ondernemen! (oké..  afgezien van de covid toestand dan) en daar heb ik echt veel zin in!

Onze dochter is van 23/9/2019 en onze wens was snel een tweede als het ons gegund was. Inmiddels ben ik ruim 18 weken zwanger van de 2e en zullen ze zo’n 14mnd schelen. 

Wij zijn er dolgelukkig mee en de omgeving ook. Al krijg je veel te horen dat het zwaar zal worden. Maar er 1 van 3 jaar hebben die van alles wil en een baby zal ongetwijfeld ook niet altijd makkelijk zijn. Zal beiden voors en tegens hebben. 

Wij zien tot nog toe gelukkig alleen de mooie en positieve kant ervan in!

Onze dochter is van 23/9/2019 en onze wens was snel een tweede als het ons gegund was. Inmiddels ben ik ruim 18 weken zwanger van de 2e en zullen ze zo’n 14mnd schelen. 

Wij zijn er dolgelukkig mee en de omgeving ook. Al krijg je veel te horen dat het zwaar zal worden. Maar er 1 van 3 jaar hebben die van alles wil en een baby zal ongetwijfeld ook niet altijd makkelijk zijn. Zal beiden voors en tegens hebben. 

Wij zien tot nog toe gelukkig alleen de mooie en positieve kant ervan in!

Hier nu ook een zoontje van 8 maanden, Mijn vriend wil volgende maand ook voor een tweede gaan;) zijn jullie al "actief bezig"!?

Hier een dochtertje van 19 maanden en 28 weken zwanger. Is dus niet super dicht op elkaar ofzo. 
de zwangerschap vind ik zeker niet zwaarder dan de eerste maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niks geen kwaaltjes heb. Het lijkt mij fantastisch om ze bijv volgend jaar samen te zien dan zijn ze bijna 1 en 3 ik denk dat voor de kindjes weinig leeftijdsverschil heel leuk is 

Terug
Bovenaan