Hier ben ik zwanger geraakt toen de oudste 13 maanden was. Nu zijn ze ruim 2.5 jaar en 10.5 maand.
Ik vind het heerlijk zo, 2 meiden dicht op elkaar maar ben ook wel heel blij dat het eerste jaar met 2 kindjes bijna om is. Het is echt keihard aanpoten met 2 ukkies, zeker de eerste maanden. Je bent weer enorm gebonden aan flesjes en slaapjes en met een dreumes in huis die de deur uit wilt is dat niet altijd even makkelijk.
Uitslapen is nu definitief verleden tijd, elke ochtend is één van de twee wel om 6:00 wakker. Bijslapen kan ook niet meer, want de momenten dat ze samen slapen overdag zijn zeldzaam en dan moet ik nodig de wc poetsen ofzo
Mijn tweede bevalling werd een keizersnede ivm stuitligging, dat is me zwaar tegen gevallen met nog een dreumes in huis. Ze snapte er niks van dat ik haar wekenlang niet kon tillen en ik kon mezelf amper redden met 2 kleintjes die eerste weken.
Nu schrijf ik het allemaal nogal negatief, maar zo wil ik het niet laten overkomen hoor.. ik zou echt niet anders willen en de meiden zijn dol op elkaar, dat is erg leuk met zo weinig leeftijdsverschil. Maar het is wel een stuk zwaarder, zowel de zwangerschap als het leven met 2 kleintjes. Ik werk op een kinderdagverblijf en ben dus wel wat gewend, maar het is toch hard werken thuis
Wij willen graag nog een 3e kindje, maar daar wachten we nog even mee.. anders heb ik straks 3 kindjes onder de 4 jaar en dat wil ik écht niet haha.
Succes met het maken van je keuze, ik vind het ook mooi dat de wens 6 maanden na je bevalling al zo groot is! Besef wel dat als het direct raak is, het leeftijdsverschil maar zo'n 16 maanden is.. enerzijds kei leuk, anderzijds ook zwaar, zeker als je oudste tijdens je zwangerschap nog niet loopt!