Gaan voor een 2e...zelfde klachten als bij zwangerschap nr. 1??????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal. Ben helemaal nieuw hier, maar zit met een vraag! Wij willen ook graag voor de 2e keer zwanger raken en zijn net pas "begonnen". Mijn vorige zwangerschap was niet zo leuk (zeker het begin niet), want ik ben van week 4 t/m week 13 echt vreselijk misselijk geweest. Op een gegeven moment gaf ik ca. 8x per dag over. Omdat ik echt niets binnenhield en er kans op uitdroging was, heb ik medicijnen gekregen tegen het overgeven, Emesafene. Hierdoor gaf ik "nog maar" 2x per dag over. Heb toen ruim 7 weken niet kunnen werken; lag alleen maar op de bank.

We willen erg graag een 2e, maar ik ben wel bang voor een herhaling van vorige keer! Ik heb nu een mannetje van 2 1/2 jaar rondhollen, dus ziek op de bank liggen zou er deze keer niet bij zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand iets van "de statistieken". Hoe groot is de kans dat de misselijkheid weer zo hevig zal zijn, of nog erger etc. etc.??

Voorop staat dat we er sowieso voor gaan en ik hoop voor iedereen hier (en voor onszelf) dat het ons allemaal gegund is!!

Ik hoop dat iemand wil reageren.

Groetjes, Patricia

Hoi,
Ik ken het probleem... kon ook niets binnenhouden en heb op die momenten echt wel eens gedacht: als het zo moet, voor mij geen tweede, maar na de Emesafene ging het bij mij wel beter.  Aangezien wij nu een tweeling verwachten, schijn je daarvan "dubbel zo ziek" te kunnen zijn. En nu voel ik me weer zo goed, dat ik eigenlijk maar niet meer aan die nare tijd denk.

Het schijnt zo te zijn, dat het voor een tweede zwangerschap totaal geen garantie is of je weer  wel of niet  zo misselijk wordt. Het kan net zo zijn, maar kan ook minder of helemaal niet zijn.

Het enige wat ik je als advies kan geven, is mocht je weer zo misselijk zijn een volgende keer, om éérder te beginnen met de Emesafene. Eigenlijk meteen als je het weer merkt.

Nou.... succes met overwegen !

Groetjes Marasje

hoi meiden,

Jullie hebben het over emesafene.(zoiets).
Ik had dat vorige zwangerschap ook gebruikt toen ik misselijk was  ,maar doe dat nooit meer.   Ik had last van een bijwerking die niet op de bijsluiter staat. Waarschijnlijk dus vrij zeldzaam.
Mijn kaak trok naar links en rechts terwijl ik dus geen controle daarover had. Ik voelde zelf wel dat het niet goed zat en dus heb ik gelijk naar het ziekenhuis gebeld.
Ik mocht gelijk komen en onderweg dacht ik dat ik een beroerte had. Mijn tong ging als een mongool naar buiten hangen en werd heel dik zodat ik slecht adem kon halen.
Mijn man schrok heel erg.   Toen ik mijn verhaal moest doen bij de dokter schaamde ik me enorm omdat het leek dat ik niet meer goed bij m'n hoofd was zo raar praate ik. Elke keer als ik weer wat ging zeggen ging mijn tong heel erg uit mijn mond en mijn hoofd naar boven.  Ik moest huilen omdat ik echt niet meer wist wat   ik deed.   Gelukkig wist hij via een andere arts toch te achterhalen wat het kon zijn en kreeg ik medicijnen die ik gelijk ik moest nemen.
Thuis ben ik gelijk in bed gaan liggen zodat mijn hoofd rust kreeg. Na een uur sliep ik en toen ik na een paar uur weer wakker werd was het gelukkig over.      

Ik moest het echt even kwijt voor degene die evt. deze verschijnselen hebben. Verder kan het dus heel goed bij een ander helpen.  

Groetjes gerdientje

Ik ben bij mijn oudste tot en met week 22 misselijk geweest. Heb de wc heel wat keren gezien per dag. Het heeft mij er niet van weerhouden voor een tweede kindje te gaan.   Je weet namelijk van te voren nooit welke klachten je zal krijgen. Iedere zwangerschap kan weer heel anders verlopen.

Bij mijn tweede (mijn kindern schelen 16 maanden) was ik ook weer ontzettend misslijk.

Bij mijn derde kindje had ik nergens last van. Helaas ben ik van dat kindje met 18 weken bevallen.

Nu ben ik bijna 30 weken zwanger en heb nauwelijks last gehad van misselijkheid.
Wel heb ik nu weer hele andere klachten (stijfheid, gewrichtsproblemen etc.).

Maar het is allemaal voor een goed doel, dus ik sla me er weer doorheen.

Succes met een eventuele zwangerschap.

Miep

Hoi Patricia,

Ik ben momenteel ookzwanger van mijn 2e kindje en heb vreselijk lopen twijfelen of mijn lichaam dat wel weer aan kon. Het is zelfs zo erg geweest dat ik eerst een gesprek ben aan gegaan met een gyn om gewoon wat statestieken te horen en wat gerust gesteld te worden. Ik ben tijdens mijn zw.schap van Isabelle(nu 2,5) niet misselijk geweest maar heb vanaf week 28 niets meer kunnen doen ivm met heup en bekken problemen. Achteraf bleek het een slijmbeursontsteking te zijn. Met een kleine om je heen is het idd moeilijk om te gaan rusten op de bank en dat was dan ook 1 van mijn grotere zorgen.

Onze kinderwens was toch sterker dan de twijfels en meteen in ronde 1 was het raak! Ik ben nu alweer bijna 29 weken en moet je zeggen dat deze zw.schap heel anders verloopt dan die van Bellie. Ik heb nog geen heupklachten, maar ben wel iets misselijker geweest dan bij Bellie. Ook heb ik 1,5 week in het zh gelegen met een streptokokkenbacterie die weeen veroorzaakten. Gelukkig gaat het nu stukken beter al moet ik het op gyn advies rustiger aan doen.

Als ik je ook maar iets gerust kan stellen, elke zw.schap is anders net als elk kindje en niemand zal je dan ook de garantie geven dat het bij deze zw.schap beter zal gaan dan bij die van je zoontje. Aan de andere kant....het lijkt me heel naar om 13 weken(en sommige vrouwen langer) misselijk te zijn, maar( ik weet niet of het je iets doet) je krijgt er iets onbetaalbaars voor terug!!!

Ik wens jullie heel veel succes en laat je ons weten als wondertje nummer 2 op komst is??

Groetjes Odette(28+5)

Hoi,

Bij de eerste ben ik tot aan mijn bevalling verschrikkelijk misselijk geweest.   Omdat ik heel moeilijk kan overgeven (mijn lichaam blokkeert gewoon zodra ik het voel opkomen) was ik coninu aan het vechten tegen de misselijkheid. Met 22 weken moest ik halve dagen gaan werken omdat ik uitgeput was, en eigenlijk had ik toen gewoon moeten stoppen. Ik had veel harde buiken maar wilde zo graag blijven werken. Uiteindelijk kreeg ik met 28 weken weeen en bleek ons kindje al helemaal compleet ingedaald te zijn, uiteraard moest ik toen gelijk stoppen met werken.

Nog 2 weken lang steeds weeen gehad en toen bleek ik ontsluiting te hebben en de baarmoedermond was aan het verweken. Vanaf dat moment heb ik 6 weken volledige bedrust moeten houden. Uiteindelijk is ons zoontje met 38 weken en 3 dagen geboren. Ik heb een superbevalling gehad en voelde me kiplekker daarna.

Het heeft ons er niet van weerhouden om voor een tweede te gaan. Het ergste wat me kon overkomen was weer tot het einde misselijk zijn. Maar ja, dat ik nog misselijker kon zijn dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Met 11 weken was ik compleet op en de vk heeft mij toen ook gezegd dat ik onmiddelijk moest stoppen met werken. Ook deze zwangerschap is de kans weer net zo groot dat ik vroeg weeen zal krijgen en dat ik bedrust zal moeten houden, dus als ik al gelijk over mijn grenzen heen zou gaan zou het weleens verkeerd kunnen gaan.

Doordat ik zo uitgeput was kon mijn lichaam zich niet verzetten tegen het overgeven. Ik heb (ook de vorige zwangerschap) van alles geprobeerd tegen de misselijkheid.
Emesafene tabletten kwamen er weer uit, de zetpillen hielpen niet. Ik ben bij een voetreflex therapeute geweest maar dat hielp niet. Ik ben bij een homeopaat geweest maar toen werden mijn klachten nog erger. Ik heb me er nu bij neergelegd dat het deze keer nog erger is en weer tot het einde zal duren, en dat heeft me wel een stukje rust gegeven (het blijft natuurlijk erg vervelend, maar krampachtig op zoek zijn naar een wondermiddel is ook niet alles).

Ik zit dus al vanaf week 11 thuis en mag helemaal niet meer werken. Sinds ik thuis zit (ik mag ook niet teveel doen van de vk) is het overgeven aanzienlijk minder geworden.

Tja, voor iedereen is het anders. De ene heeft er bij een volgende zwangerschap minder last van, de ander net zoveel en weer een ander nog meer last.
Wij laten het in ieder geval wel bij 2 kindjes hierdoor. Ik ben uitgerekend op de 2e verjaardag van mijn zoontje en ik moet zeggen dat het behoorlijk zwaar is hoor, ziek zijn met een kleine om je heen.

Succes met je keuze.

Syl (22 weken en 2 dagen)

Hallo dames! Dank voor alle reacties. Wat ik lees in jullie verhalen is dat niemand het me zal kunnen vertellen en dat het puur afwachten zal zijn over hoe ik me zal gaan voelen. De wens voor een 2e is in ieder geval vele malen groter dan de angst voor de misselijkheid!!!! Het zou alleen zo fijn zijn als het deze keer beter gaat.......Het zal ons er in ieder geval niet van weerhouden! Na een tijdje ben je die "paar weekjes" ook zo weer vergeten en kunnen we genieten de kleine! Nu alleen nog zwanger worden.....Bedankt en allemaal succes met zwanger zijn/worden!!!
XX Patricia

Hoi,

Ik heb eerst een kindje verloren
bij mijn tweede zwangerschap was ik vanaf wk 8 de hele zwangerschap de hele dag door misselijk.Met overgeven.
Kwam eerst ook niet aan,ben met 4 mnd opgenomen in het zh met uitdrogingingsverschijnselen.Geen tabletten gehad...Een mooie zoon geboren.
Bij mijn derde zwangerschap was ik misselijk vanaf wk 4 tot zo'n beetje 13 mnd en toen
was het weg en er is een mooi meisje geboren.
Nu ben ik voor de vierde keer zwanger en met vlagen misselijk.{6e wk}
Vanmorgen voor het eerst met opstaan. soms s'middags osf s'avonds en een keer werd ik er s'nachts wakkker van.
Ik hoop dat het niet meer word.

Groetjes Roselien.

Terug
Bovenaan